بینی زینی شکل | علت بینی زینی شکل

با یکی دیگر از انواع بینی که افراد برای ترمیم آن به پزشک مراجعه می کنند آشنا می شویم . آن بینی زینی شکل است . که یکی از شایع ترین انواع فرم بینی بینی زینی شکل  می باشد که باعث تخریب غضروف و یا استخوان بینی می شود .این طور می توان گفت که بینی زینی شکل نشانه حالتی است که در آن سپترم غضروفی یا استخوانی و یا هر دو نسبت به خط نیم رخ طبیعی پایین تر و نزدیک تر به صورت قرار دارند..

علت این عارضه  بینی زینی شکل می تواند از بیمارهای مادر زادیی به نام سفیلیس و یا بیماری جزام نام برد.

در واقع عامل دیگری نیز باعث این بیماری بینی زینی شکل می شود و آن سپتوم استخوانی است که در اثر ضربه به صورت ایجاد می شود.

شایع ترین جراحی که جراحان زیادی با آن روبرو هستند فرورفتگی بینی است .

البته در جریان عمل سپتوپلاسی نیز به خاطر برداشتن بیش از حد غضروف سپتوم این عارضه یعنی زینی شکل بینی ایجاد می شود.

عوامل ایجاد این عارضه بینی زینی شکل :

*مادرزادی که نادر است.

*بیماری تروما که باعث ایجادهماتوم و یا آبسه تیغه بینی و در نهایت نکروز تیغه بینی می شود.

*سوراخ شدن بینی

*بیمارهای نظیر جزام ،سفیلیس ، سالک

*نژاد

*بیمارهای وگنر و مصرف کوکایین

درمان این بیماری بینی زینی شکل به این طریق است که جراح از بافت های خود بینی برای ترمیم بینی استفاده می کند. اگربافت مورد نیاز را نتواند از خود بینی استفاده کند مجبور به استفاده از بافت گوش ،بافت دنده،لگن و سایر بخش های بدن  می کند تا بتواند بینی را ترمیم بکند.

در هر صورت برای جراحی بینی زینی شکل اولا باید در مورد عمل جراحی بینی با متخصص صحبت کرد ودر صورت نیاز به عمل خود جراحی در مورد آن به شما مشورت می کند.

برچسب ها : جراحی بینی زینی شکل - هزینه جراحی بینی زینی شکل - علت بینی زینی شکل

بینی زینی شکل | علت بینی زینی شکل