سنگ غدد بزاقی | جراحی و درمان سنگ غدد بزاقی

جراحی و درمان سنگ غدد بزاقی

مهمترین بیماری خوش خیم درسنگ غدد بزاقی عفونت های مربوط به این بیماری است. در واقع علت به وجود آمدن سنگ غدد بزاقی انسداد در مجرای غدد بزاقی یا ابتلای افراد به بیماری های دیابت ،سرطان و ضعف در سیستم ایمنی بدن می باشد.

در دهان ما سه نوع غده ی بزاقی اصلی به نام‌ های بناگوشی، تحت فکی و زیر زبانی در هر طرف دهان وجود دارد که این غدد به همراه هزاران غدد بزاقی فرعی که در سرتاسر مخاط دهان، لب ها و کام پخش شده اند، بزاق را تولید و به داخل دهان ترشح می ‌کنند.

در واقع وجود این بزاق برای هضم غذا و مرطوب و لطیف کردن مخاط دهان بسیار سودمند است .در بیتر اوقات درون این غدد اصلی یا مجاری آن ها و به ندرت درون غدد بزاقی فرعی، سنگ غدد بزاقی  تشکیل می ‌شود.

در واقع این بیماری سنگ غدد بزاقی به سنگ درون سیستم مجرای غدد بزاقی گفته می شود و برآورد شده که شایع ترین اختلال عملکردی غدد بزاقی محسوب می شود که این  سنگ غدد بزاقی در زنان نسبت به مردان شایع تر می باشد.

علائم بیماری سنگ غدد بزاقی :

-درد در هنگام خوردن غذا

-تورم  در ناحیه زیر فک و ناحیه دهان با فشار دردناک

-عفونت غدد بزاقی که عامل اصلی آن نیز دهیدراته شدن کم آبی بدن باضعف سیستم ایمنی بدن

- قرمزی ناحیه

تشخیص سنگ غدد بزاقی

بعد از رفتن به نزد پزشک تشخیص  او بر مبنای شرح حال و معاینه ی بیمار است. اگر سنگ غدد بزاقی نزدیک به مدخل مجرای غده ی بزاقی باشد، ممکن است طی معاینه قابل لمس باشد، اما اگر عمقی ‌تر باشد، قابل لمس نیست.

در اگرلازم بداند با تجویز عکسبرداری، رادیولوژی یا سونوگرافی و سی ‌تی ‌اسکن همراه با سیالوگرافی، وجود سنگ غدد بزاقی را تشخیص می دهد.

درمان سنگ غدد بزاقی :

- مصرف مایعات زیاد و تحریک ترشحات مثلا با خوردن لیمو ترش ممکن است که سنگ کوچک و خود به خود از طریق  مجرای دفع شود.

-در صورت عفونت با استفاده از آنتی بیوتیک کرده و باعث کم شدن التهاب و باعث می شود بدون جراحی آنرا بیرون آورد.

برچسب ها : سنگ غدد بزاقی - هزینه سنگ غدد بزاقی - جراحی و درمان سنگ غدد بزاقی

سنگ غدد بزاقی | جراحی و درمان سنگ غدد بزاقی

نظر ااگ برتر نمایندگی رسمی فروش لوازم خانگی ااگ در ایران : در موقع خرید لوازم خانگی ااگ حتما از باید مطمئن باشید که این نمایندگی فروش معتبر بوده و دارای خدمات پس از فروش نیز می باشد. بعد از خرید نیز از فروشنده در خواست کنید که به شما فاکتور خرید و گارانتی کالا را با مهره و امضا به شما ارائه کند.چرا که احتمال خرابی در هر لوازمی وجود دارد که شما می توانید با کمک این دو عامل خرید خود را ثابت کرده و از امکانات نمایندگی آاگ استفاده کنید.ماشین لباسشویی ااگ

پارس استیل گروه صنعتی و بازرگانی پارس استیل، وارد کننده (از کشورهای چین و تایوان) و عرضه کننده محصولات استیل در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی و صتایع غذایی، لبنی و دارویی با رعایت استانداردهای روز دنیا، با سال ها تجربه، همکاری خود را در تامین محصولات مربوطه اعلام می دارد.

قطعاتی که در فروشگاه مزدا شاپ به فروش می رسد از قسمت های مختلف خودرو مانند : قسمت بدنه ، موتوری ، شاسی ، قسمت های الکترنیکی و برقی و قسمت های کابین خودرو می باشد که همگی از خود شرکت مزدا بوده و دارای ضمانت اصلی و فابریکی است . لوازم یدکی مزدا 323 را با اطمینان خریدداری کرده و روی خودرو خود نصب کنید . لیست این قطعات در صفحه پایین وجود دارد و صورت اطلاعات دقیقتر در مورد قطعات می توانید با ما در سایت تماس بگیرید.

المنت میله ای المنت فشنگی المنت کمربندی ترموکوپل صنایع حرارتی ما , وارد کننده و توزیع کننده انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در ایران می باشد و سابقه درخشان 20ساله آن و تایید مشتریان می تواند بهترین سرمایه ما باشد.

برای تامین امنیت خودرو و اپشن خودرو اپشن خودرو خود با حضور در مرکز تخصصی کار آپشن ایران می توانید از خدمات این مرکز بهره مند شوید. تمام خدمات این مرکز به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی و با ضمانت صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. آپشن خودرو یکی از یا تعدادی از جذاب ترین عملکردهای لوکس هر خودرو میتواند به شمار برود که برای هر ماشین میتواند متفاوت و متعدد گوناگون باشند، اپشن خودرو را میتوانید با کمترین قیمت و ضمانت 18 ماهه و نصب فابریکی و حرفه ای در کار آپشن ایران داشته باشید چرا که ما تنها ترین و تخصصی ترین آپشن خودرو در کشور میباشیم