اپی گلوتیت | درمان اپی گلوتیت

اپی گلوتیت التهاب و تورم اپی گلویت است و اغلب به علت عفونت ایجاد میشود اما گاهی اوقات ممکن است به علت آسیب رسیدن به گلو ایجاد شود.  میتواند عرضه اکسیژن را به ریه ها محدود کند.

در واقع این بیماری اپی گلوتیت نوعی بیماری است که به دلیل التهاب غضروف الاستیک اپیگلوت که در انتهای زبان و راه هوایی فوقانی قرار گرفته است موجب انسداد راه تنفسی گردیده و بسیار خطرناک است.

مهمترین علت بیماری اپی گلوتیت یک عفونت باکتریایی است و این باکتری مهمترین باکتری است که باعث بیماری آنفلوآنزای هموفیلی نوع ب می شود. در واقع تنفس این میکروب آلوده از طریق سرفه یا عطسه موجب ابتلا به این بیماری می شود.

بع غیر از، ویروس ها عواملی که سبب زونا و آبله مرغان می شوند نیز می توانند موجب اپی گلوتیت شود. اپی گلوتیت یک بیماری مسری است و اغلب با خروسک (کروپ) که خطر کمتری دارد اشتباه می شود. توجه داشته باشید که تورم اپیگلوت ممکن است در عرض 12 ساعت از شروع بیماری باعث بسته شدن کامل راه هوایی شود، بنابراین بیمار باید فورا تحت درمان قرار گیرد.

علائم  بیماری اپی گلوتیت به سرعت رشد میکند شایع ترین علائم آن :

-گلو درد شدید

-درد هنگام بلعیدن

-دشواری در تنفس

-تب

-سیانوز ( آبی شدن رنگ پوست )

بیماری اپی گلوتیت معمولا به وسیله  باکتری ایجاد میشود و حتی میتواند باعث بروز عفونت های جدی  مانند پنومونی و مننژیت شود.

خطرناکترین عارضه ی بیماری اپی گلوتیت این است که شخص قادر به نفس کشیدن نیست و این عامل تهدید جدی برای سلامتی محسوب میشود. در صورتی که عفونت داشته باشید ممکن است که گسترش یابد و عفونت گوش داخلی ، پنومونی ، مننژیت و پریکاردیت را به همراه داشته باشد.

اصول کلی درمان بیماری اپی گلوتیت

1-در مراحل اولیه تشخیصی دادن آزمایشاتی چون کشت خون، کشت گلو و سایر اقداماتی که تحت کنترل دقیق انجام می گیرند تا از بروزعوارض  این بیماری جلوگیری شود .

2-در صورتی که مشکوک به اپی گلوتیت شدید هرگزخود سرانه ته گلوی کودک را نگاه کنید.

3-والدین باید کودک را به جای خواباندن بنشانند.

4- پدر و مادر باید کودک را تا رسیدن به بیمارستان آرام و بی حرکت نگاه دارند. در واقع اضطراب و ترس بچه باعث بدتر شدن مشکلات تنفسی می شود.

5- بعداز رسیدن به بیمارستان اقدام به بستری کردن کودک و دادن اکسیژن و انجام سایر اقدامات مراقبتی ویژه برای او.

6-در این مرحله جراحی برای باز کردن راهی به نای یا قرار دادن لوله ای در نای برای اینکه کودک بتواند نفس بکشد. راهی که به نای باز شده است (یا لوله ای که در نای قرار داده شده است) در عرض 3-1 روز بسته (یا درآورده) می شود.

7-پس از بهبودی و مرخص شدن از بیمارستان، شب ها در اتاق کودک یک دستگاه بخور تولید هوای مرطوب خنک قرار بدهید . این کار را 3-2 هفته ادامه دهید. ضمناً دستگاه باید روزانه تمیز شود.

آزمایشاتی که دکتر برای تشخیص بیماری اپی گلوتیت می دهد :

-لارنگوسکوپی: یک لوله انعطاف پذیر به همراه یک دوربین که به آن متصل است(لارنگوسکوپ) برای بررسی گلو مورد استفاده قرار میگیرد.

-سواب گلو: از این روش برای تشخیص هر گونه باکتری یا ویروس استفاده میشود.

-آزمایش خون: برای بررسی تعداد گلبول های سفید خون آزمایش خون ممکن است انجام شود زیرا در صورتی که گلبول های سفید در خون کاهش یابند ممکن است نشان دهنده وجود عفونت باشند.

-اشعه ایکس یاCTاسکن: از این روش برای بررسی سطح تورم استفاده میشود.

بیماری اپی گلوتیت دربیمارستان توسط پزشک تحت درمان قرار می گیرد.
بررسی راه های هوایی است تا مطمئن شوند که بیمار میتواند به درستی نفس بکشد. گاهی اوقات یک ماسک اکسیژن به بیمار داده میشود.درصورت دیدن این علائم به پزشک مراجعه کرده تاتحت درمان قراربگیرید.

داروها لازم برای درمان اپی گلوتیت

آنتی بیوتیک برای کنترل عفونت )مصرف آنتی بیوتیک باید حداقل 10 روز ادامه یابد.(

داروهای کورتیزونی برای کاهش التهاب

برچسب ها : اپی گلوتیت - علائم اپی گلوتیت - درمان اپی گلوتیت

اپی گلوتیت | درمان اپی گلوتیت

توصیه های مهم جراح گوش حلق بینی سید رضا عابدین گیلانی :

در هنگام ملاقات در جلسه اول مشاوره با جراح ، شما جزئیات مربوط به هدف خود از جراحی زیبایی گوش و نتایج مورد انتظارتان از این عمل را برای جراح بیان می کنید. جراح بعد از شنیدن انتظارات شما با بررسی شما را به عنوان کاندیدای عمل جراحی گوش ارزیابی میکند و شکل، اندازه و موقعیت گوش هایتان را بررسی کرده تا مشخص کند که چه نوع تغییراتی باید در آن بدهد. به طور قطعی پزشک جراح هر دو گوش شما را معاینه و بررسی خواهد کرد، حتی در صورتی که شما فکر میکنید فقط یکی از گوشهایتان نیاز به ترمیم یا اصلاح نقص دارد. همچنین جراح چند عکس از گوش ها و صورت شما می گیرد تا بر اساس آنها تناسب بین اجزای صورت شما را تعیین کند. بهتر است با مشاوره با جراح عمل جراحی زیبایی گوش صورت بگیرد و بگذارید او در مورد تمام جزییات این عمل تصمیم بگیرید. بحث دقیق در مورد دلایل شما برای عمل اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در این مرحله بسیار مهم است. حتما سوالات خود را بپرسید و به اندازه کافی اطلاعات دریافت کنید تا بتوانید تصمیم کاملا آگاهانه ای در مورد انجام این عمل جراحی بگیرید. جراح بایستی سوابق پزشکی شما را بررسی کند تا مشخص شود این جراحی هیچ ضرری برای شما ندارد. در آخر از شما خواسته می شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، مبنی بر اینکه با مزیت ها و عوارض احتمالی مربوط به این عمل آشنایی دارید. برای مقایسه نتیجه عمل ممکن است عکسی از قبل و بعد عمل از شما گرفته شود. حتما برای انجام این گونه جراحی ها با جراح گوش مشورت کنید .شما می توانید با جراحی ما در مورد عمل زیبایی یا اتوپلاستی مشاوره کنید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ورد به سایت دکتر گیلانی جراح ومتخصص گوش حلق بینی می توانید با تماس و یا مراجعه به مطب ایشان از مزایا و عوارض جراحی گوش اطلاع پیدا کرده و با مشورت با این جراح بهترین عمل را انجام بدهید. برای دریافت مشاوره با جراح دکتر سید رضا عابدین گیلانی با شماره ای درج شده در سایت تماس بگیرید. برای مشاوره با جراح می توانید با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی همراه باشید.
جراحی زیبایی بینی خود را به دست متخصص گوش حلق بینی بسپارید اگر به فکر این هستید که یک عمل بینی انجام دهید، با متخصص زیبایی بینی ملاقات کنید تا آن را مورد این موضوع بحث کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید که چه چیزی در مورد بینی شما باعث ناراحتی میشود و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز مانند یک جراحی بینی کامل وجود ندارد. هرچند متخصص بینی می تواند ویژگی های صورت را افزایش دهد و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی شما را تایید کند. جراح پلاستیک می تواند ویژگی های صورت را تشریح کند و به شما بگوید که چگونه تغییرات ظاهر شما را بهبود می بخشد. متخصص زیبایی بینی، ساختار بینی و سایر ویژگیهای صورت را ارزیابی خواهد کرد. پس از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. دکتر گیلانی جراح گوش حلق بینی,متخصص گوش حلق بینی.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود. عمل زیبایی بینی توسط دکتر گیلانی جراح و متخصص گوش حلق بینی، انواع جراحی ها و تزریق ها برای زیبایی صورت و‌‌‌ پلک و‌گونه و ...با روش‌های معمول یا با اندوسکوپ جراحی های همزمان سینوزیت و پولیپ با اندوسکوپ. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم است، بازگرداندن عملکرد و افزایش زیبایی بینی با حل مشکل آسیب بینی، نقص مادرزادی، مانع تنفسی و یا رینوپلاستی اولیه شکست خورده است. عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی صورت است که از اهمیت زیادی در بین زنان برخوردا اس نکات مهم مراقبت بعد از عمل بینی پس از جراحی را توسط دکتر گیلانی رعایت کنید مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید.در اغلب موارد، پزشک شما بسته بندی موقت بینی را در داخل بینی خود قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شده و مایع اضافی جذب شود در حالی که بافت های شما بهبود می یابند. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: -سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. شب اول بعد از جراحی، زیر سر خود چند بالش اضافه قرار دهید تا سرتان بالا قرار گیرد. -اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را برندارید. -بعضی از بیماران به طور طبیعی تا 2 الی 3 روز خونریزی دارند. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. -حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. -اگر مجبور شدید عطسه کنید سعی کنید وقتی دهنتان باز است این کار را انجام دهید. -آسپرین مصرف نکیند خونریزی را افزایش میدهد. جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال 98 و جدیدترین انواع آن