اپی گلوتیت

اپی گلوتیت التهاب و تورم اپی گلویت است و اغلب به علت عفونت ایجاد میشود اما گاهی اوقات ممکن است به علت آسیب رسیدن به گلو ایجاد شود.  میتواند عرضه اکسیژن را به ریه ها محدود کند.

علائم  بیماری اپی گلوتیت به سرعت رشد میکند شایع ترین علائم آن :

-گلو درد شدید

-درد هنگام بلعیدن

-دشواری در تنفس

-تب

-سیانوز ( آبی شدن رنگ پوست )

بیماری اپی گلوتیت معمولا به وسیله  باکتری ایجاد میشود و حتی میتواند باعث بروز عفونت های جدی  مانند پنومونی و مننژیت شود.

خطرناکترین عارضه ی بیماری اپی گلوتیت این است که شخص قادر به نفس کشیدن نیست و این عامل تهدید جدی برای سلامتی محسوب میشود. در صورتی که عفونت داشته باشید ممکن است که گسترش یابد و عفونت گوش داخلی , پنومونی , مننژیت و پریکاردیت را به همراه داشته باشد.

آزمایشاتی که دکتر برای تشخیص بیماری اپی گلوتیت می دهد :

-لارنگوسکوپی: یک لوله انعطاف پذیر به همراه یک دوربین که به آن متصل است(لارنگوسکوپ) برای بررسی گلو مورد استفاده قرار میگیرد.

-سواب گلو: از این روش برای تشخیص هر گونه باکتری یا ویروس استفاده میشود.

-آزمایش خون: برای بررسی تعداد گلبول های سفید خون آزمایش خون ممکن است انجام شود زیرا در صورتی که گلبول های سفید در خون کاهش یابند ممکن است نشان دهنده وجود عفونت باشند.

-اشعه ایکس یاCTاسکن: از این روش برای بررسی سطح تورم استفاده میشود.

بیماری اپی گلوتیت دربیمارستان توسط پزشک تحت درمان قرار می گیرد.
بررسی راه های هوایی است تا مطمئن شوند که بیمار میتواند به درستی نفس بکشد. گاهی اوقات یک ماسک اکسیژن به بیمار داده میشود.درصورت دیدن این علائم به پزشک مراجعه کرده تاتحت درمان قراربگیرید.

برچسب ها : جراحی اپی جراحی اپی گلوتیت - جراجی حلق - جراحی التهاب گلوگلوتیت - جراحی حلق - جراحی التهاب گلو

اپی گلوتیت