اپی گلوتیت | درمان اپی گلوتیت

اپی گلوتیت التهاب و تورم اپی گلویت است و اغلب به علت عفونت ایجاد میشود اما گاهی اوقات ممکن است به علت آسیب رسیدن به گلو ایجاد شود.  میتواند عرضه اکسیژن را به ریه ها محدود کند.

در واقع این بیماری اپی گلوتیت نوعی بیماری است که به دلیل التهاب غضروف الاستیک اپیگلوت که در انتهای زبان و راه هوایی فوقانی قرار گرفته است موجب انسداد راه تنفسی گردیده و بسیار خطرناک است.

مهمترین علت بیماری اپی گلوتیت یک عفونت باکتریایی است و این باکتری مهمترین باکتری است که باعث بیماری آنفلوآنزای هموفیلی نوع ب می شود. در واقع تنفس این میکروب آلوده از طریق سرفه یا عطسه موجب ابتلا به این بیماری می شود.

بع غیر از، ویروس ها عواملی که سبب زونا و آبله مرغان می شوند نیز می توانند موجب اپی گلوتیت شود. اپی گلوتیت یک بیماری مسری است و اغلب با خروسک (کروپ) که خطر کمتری دارد اشتباه می شود. توجه داشته باشید که تورم اپیگلوت ممکن است در عرض 12 ساعت از شروع بیماری باعث بسته شدن کامل راه هوایی شود، بنابراین بیمار باید فورا تحت درمان قرار گیرد.

علائم  بیماری اپی گلوتیت به سرعت رشد میکند شایع ترین علائم آن :

-گلو درد شدید

-درد هنگام بلعیدن

-دشواری در تنفس

-تب

-سیانوز ( آبی شدن رنگ پوست )

بیماری اپی گلوتیت معمولا به وسیله  باکتری ایجاد میشود و حتی میتواند باعث بروز عفونت های جدی  مانند پنومونی و مننژیت شود.

خطرناکترین عارضه ی بیماری اپی گلوتیت این است که شخص قادر به نفس کشیدن نیست و این عامل تهدید جدی برای سلامتی محسوب میشود. در صورتی که عفونت داشته باشید ممکن است که گسترش یابد و عفونت گوش داخلی ، پنومونی ، مننژیت و پریکاردیت را به همراه داشته باشد.

اصول کلی درمان بیماری اپی گلوتیت

1-در مراحل اولیه تشخیصی دادن آزمایشاتی چون کشت خون، کشت گلو و سایر اقداماتی که تحت کنترل دقیق انجام می گیرند تا از بروزعوارض  این بیماری جلوگیری شود .

2-در صورتی که مشکوک به اپی گلوتیت شدید هرگزخود سرانه ته گلوی کودک را نگاه کنید.

3-والدین باید کودک را به جای خواباندن بنشانند.

4- پدر و مادر باید کودک را تا رسیدن به بیمارستان آرام و بی حرکت نگاه دارند. در واقع اضطراب و ترس بچه باعث بدتر شدن مشکلات تنفسی می شود.

5- بعداز رسیدن به بیمارستان اقدام به بستری کردن کودک و دادن اکسیژن و انجام سایر اقدامات مراقبتی ویژه برای او.

6-در این مرحله جراحی برای باز کردن راهی به نای یا قرار دادن لوله ای در نای برای اینکه کودک بتواند نفس بکشد. راهی که به نای باز شده است (یا لوله ای که در نای قرار داده شده است) در عرض 3-1 روز بسته (یا درآورده) می شود.

7-پس از بهبودی و مرخص شدن از بیمارستان، شب ها در اتاق کودک یک دستگاه بخور تولید هوای مرطوب خنک قرار بدهید . این کار را 3-2 هفته ادامه دهید. ضمناً دستگاه باید روزانه تمیز شود.

آزمایشاتی که دکتر برای تشخیص بیماری اپی گلوتیت می دهد :

-لارنگوسکوپی: یک لوله انعطاف پذیر به همراه یک دوربین که به آن متصل است(لارنگوسکوپ) برای بررسی گلو مورد استفاده قرار میگیرد.

-سواب گلو: از این روش برای تشخیص هر گونه باکتری یا ویروس استفاده میشود.

-آزمایش خون: برای بررسی تعداد گلبول های سفید خون آزمایش خون ممکن است انجام شود زیرا در صورتی که گلبول های سفید در خون کاهش یابند ممکن است نشان دهنده وجود عفونت باشند.

-اشعه ایکس یاCTاسکن: از این روش برای بررسی سطح تورم استفاده میشود.

بیماری اپی گلوتیت دربیمارستان توسط پزشک تحت درمان قرار می گیرد.
بررسی راه های هوایی است تا مطمئن شوند که بیمار میتواند به درستی نفس بکشد. گاهی اوقات یک ماسک اکسیژن به بیمار داده میشود.درصورت دیدن این علائم به پزشک مراجعه کرده تاتحت درمان قراربگیرید.

داروها لازم برای درمان اپی گلوتیت

آنتی بیوتیک برای کنترل عفونت )مصرف آنتی بیوتیک باید حداقل 10 روز ادامه یابد.(

داروهای کورتیزونی برای کاهش التهاب

برچسب ها : اپی گلوتیت - علائم اپی گلوتیت - درمان اپی گلوتیت

اپی گلوتیت | درمان اپی گلوتیت

نظر ااگ برتر نمایندگی رسمی فروش لوازم خانگی ااگ در ایران : در موقع خرید لوازم خانگی ااگ حتما از باید مطمئن باشید که این نمایندگی فروش معتبر بوده و دارای خدمات پس از فروش نیز می باشد. بعد از خرید نیز از فروشنده در خواست کنید که به شما فاکتور خرید و گارانتی کالا را با مهره و امضا به شما ارائه کند.چرا که احتمال خرابی در هر لوازمی وجود دارد که شما می توانید با کمک این دو عامل خرید خود را ثابت کرده و از امکانات نمایندگی آاگ استفاده کنید.ماشین لباسشویی ااگ

پارس استیل گروه صنعتی و بازرگانی پارس استیل، وارد کننده (از کشورهای چین و تایوان) و عرضه کننده محصولات استیل در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی و صتایع غذایی، لبنی و دارویی با رعایت استانداردهای روز دنیا، با سال ها تجربه، همکاری خود را در تامین محصولات مربوطه اعلام می دارد.

قطعاتی که در فروشگاه مزدا شاپ به فروش می رسد از قسمت های مختلف خودرو مانند : قسمت بدنه ، موتوری ، شاسی ، قسمت های الکترنیکی و برقی و قسمت های کابین خودرو می باشد که همگی از خود شرکت مزدا بوده و دارای ضمانت اصلی و فابریکی است . لوازم یدکی مزدا 323 را با اطمینان خریدداری کرده و روی خودرو خود نصب کنید . لیست این قطعات در صفحه پایین وجود دارد و صورت اطلاعات دقیقتر در مورد قطعات می توانید با ما در سایت تماس بگیرید.

المنت میله ای المنت فشنگی المنت کمربندی ترموکوپل صنایع حرارتی ما , وارد کننده و توزیع کننده انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در ایران می باشد و سابقه درخشان 20ساله آن و تایید مشتریان می تواند بهترین سرمایه ما باشد.

برای تامین امنیت خودرو و اپشن خودرو اپشن خودرو خود با حضور در مرکز تخصصی کار آپشن ایران می توانید از خدمات این مرکز بهره مند شوید. تمام خدمات این مرکز به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی و با ضمانت صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. آپشن خودرو یکی از یا تعدادی از جذاب ترین عملکردهای لوکس هر خودرو میتواند به شمار برود که برای هر ماشین میتواند متفاوت و متعدد گوناگون باشند، اپشن خودرو را میتوانید با کمترین قیمت و ضمانت 18 ماهه و نصب فابریکی و حرفه ای در کار آپشن ایران داشته باشید چرا که ما تنها ترین و تخصصی ترین آپشن خودرو در کشور میباشیم