اگزمای گوش | معالجه اگزمای گوش

اگزمای گوش می تواند باعث تحریک پذیری، خارش و گاه دردناکی پوست کانال گوش شود . اگزمای گوش می تواند از یک التهاب کوچک پوستی تا التهاب، خشکی و آسیب عمیق پوستی متفاوت باشد.

اگزمای گوش به صورت خشکی و پوست شدن در اطراف پوست گوش خود را نشان می دهد. در واقع اگزمای گوش  گاهی بعد از تماس گوش با یک محرک خاص اتفاق می افتد، در هر صورت این محرک ها می توانند گوشواره و زیور آلات و یا محصولات آرایشی بهداشتی باشد.

این بیماری اگزمای مجرای گوش می تواند باعث تحریک پذیری، خارش و گاه دردناکی پوست کانال گوش شود .در واقع اگزمای مجرای گوش می تواند از یک التهاب کوچک پوستی تا التهاب، خشکی و آسیب عمیق پوستی متفاوت باشد .با توجه به نوع بیماری، درمان هایی مثل استروئیدهای موضعی و پمادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد .

علائم اگزمای گوش

-خشکی و پوسته پوسته شدن گوش و اطراف گوش

-خارش در درون مجرای گوش و اطراف آن

-تورم و قرمزی پوست در داخل و خارج از گوش

-ترشح ماده از گوش

-حساسیت های غذایی و خوراکی

افرادی که در معرض ابتلا به درماتیت سبورئیک یا پسوریازیس هستند احتمال بیشتری دارد که به این مورد دچار شوند. ارتباط برقرار کردن با برخی از تحریک کننده‌ها می‌تواند موجب اگزما گوش شود، برخی از صابون‌ها، رنگ مو و جواهرات فلزی می‌توانند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شوند و برای افراد مبتلا ایجاد دردسر نمایند.

عوامل ایجادکننده اگزمای گوش:

-دود سیگار

-فشار

-حرارت

-استفاده از برخی فلزات همانند نیکل

-عفونت ها

-گروهی از ضدعفونی ها

اگزما گوش بدون داشتن اثرات بلند مدت و تنها با درمان مناسب رفع خواهد شد، اکثر افراد مبتلا به اگزما می‌توانند با مراجعه به پزشک و در میان گذاشتن مشکل از تشخیص و همچنین درمان مناسب بهره‌مند شوند، البته درمان‌های خانگی در کنار تغییر سبک زندگی نیز می‌توانند در درمان این بیماری به بیمار کمک  و تا حد زیادی مانع از ایجاد مجدد اگزمای گوش شود.

درمان اگزمای گوش بستگی به علت و نوع اگزما دارد که باید در گام اول علت آن تشخیص داده شود . با توجه به نوع بیماری، درمان هایی مثل استروئیدهای موضعی و پمادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد . دقت کنید که پمادهای مخصوص درمان اگزمای گوش را در کانال گوش و پوست گوش خود فشار ندهید و فقط به آرامی آنرا بمالید .

برچسب ها : بروز اگزمای گوش - معالجه اگزمای گوش - چگونگی ایجاداگزمای گوش - علت اگزمای گوش

اگزمای گوش | معالجه اگزمای گوش