کونکابو لوزا بینی | درمان کونکابو لوزا بینی

یکی دیگر از بیمارهای که در بینی رخ می دهد کونکابولزا بینی می باشد . کونکابولزا بینی در واقع یک کیسه هوا در شاخک میانی است  شاخک های بزرگ و کونکابولوزا بینی  باعث بسته شدن راه بینی میشود و مانع تخلیه سینوس ها میشود که همین عدم تخلیه منجر به عفونت سینوسی میشود .

این بیماری کونکابولوزا بینی بیشتر درد اطراف چشم و بسته شدن راه بینی است که ممکن است چندساعت تا چند روز به طول انجامد.

علائم بیماری کونکابولزا بینی :

نشانه های کونکابولوزا بینی با مقدار هوای موجود در شاخک میانی ارتباط دارد. هر چه حجم هوا بیشتر باشد، احتمال داشتن نشانه ها و علائم بیشتر است و همچنین علائم شدید تر خواهد بود.

این علائم بیماری کونکابو لوزا بینی عبارتند از:

*درد اطراف چشم که ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد

*انسداد بینی

راه های تشخیص کونکابولزا بینی :
بهترین راه تشخیص کونکابولوزا بینی  سی تی اسکن است.در افرادی که کونکابولوزا بینی دارند یک کیسه ی هوای مشکی در وسط شاخک های خاکستری دیده می شود. این اسکن ها به پزشک شما کمک می کند که تشخیص دهد.

*جراحی تنها راه از بین بردن این کیسه ی هوا است.

*سه روش برای درمان کونکابولوزا بینی  وجود دارد که عبارتند از : خرد کردن، برش و توربینوپلاستی (جراحی شاخک های بینی)

*خرد کردن یک روش رایج است که برای درمان کونکابولوزا بینی  استفاده می شود. این روش تحت بیهوشی عمومی و همراه با اندوسکوپ انجام می شود. دکتر به شاخک بینی اپی نفرین تزریق می کند تا رگ های خونی را مسدود کرده یا آنها را کوچک تر کند. این کار به کاهش التهاب بینی و کاهش خونریزی کمک می کند. اگر جراحی سینوس هم لازم باشد، ابتدا سینوس ها جراحی می شود.

هنگامی که جراحی سینوس کامل شد، با استفاده از یک پنس، کونکابولوزا بینی را از بالا تا پایین می فشارند و سپس به سمت عقب فشار می دهند تا آسیب وارد شده به شاخک ها به حداقل برسد.

*برش شاخک ها نیز یک روش برای حذف قسمتی از شاخک بینی یا حذف کامل شاخک بینی  محسوب می شود. با این روش می توان جریان هوای تنفسی را بهبود داد و کونکابولوزا بینی  را حذف کرد. بافت باقی مانده داغ می شود و برای جلوگیری از خونریزی، بینی را با باندپیچی می کنند.

*توربینوپلاستی نیز شامل برش باز شاخک بینی و حذف بافت و کوچک کردن استخوان بینی می شود. وقتی بافت بینی به اندازه کافی برداشته شد محل برش را بخیه می زنند.

برای درمان کونکابولوزا بینی به دکتر سیدرضا عابدین گیلانی مراجعه کنید .

با شماره های درج شده در سایت برای نوبت دهی وقت بگیرید.

برای جراحی کونکابولوزا بینی  به دکتر سید رضا عابدین گیلانی برای مشاوره و درمان تماس بگیرید.

برچسب ها : کونکابولوزا بینی - عمل جراحی کونکابولوزا بینی - درمان کونکابولوزا بینی

کونکابو لوزا بینی | درمان کونکابو لوزا بینی