صدای زنگ در گوش | علل صدای زنگ در گوش

شنیدن صدای زنگ در گوش می تواند، باعث از دست دادن شنوایی که با بالا رفتن سن ارتباط داشته ، آسیب شنوایی یا اختلال در سیستم گردش خون می باشد.صدای زنگ در گوش

صدای زنگ در گوش

اگرچه تین امر برای افراد ناخوشایند است،اما صدای زنگ در گوش معمولا نشانه ای از چیزی مهمی نیست اما با وجود شرایط سنی بدتر میشود، اما برای بسیاری از افراد، وزوز گوش و یا صدای زنگ در گوش به طور طبیعی درمان می شود. البته درمان گاهی اوقات کمک می کند و با کمک سایر روش های درمان سر و صدا را کاهش می دهد.

علائم صدای زنگ در گوش عبارتند :

-زنگ زدن

-وزوز

-سرخ شدن

-کلیک کردن

-هسینگ

البته سر و صدا فانتوم از یک صدای ریز به یک صدای بلند تغییر میکند، و شما آن را در یک یا هر دو گوش می شنوید. در بعضی موارد، صدا می تواند خیلی بلند باشد و می تواند با توانایی شما برای تمرکز یا شنیدن صدای واقعی تداخل ایجاد کند.

صدای زنگ در گوش ذهنی تنها صدایی است که شمامی توانید بشنوید.مهمترین و شایع ترین نوع صداها ، صدای زنگ در گوش می باشد.این می تواند به علت مشکلات در گوش بیرونی، درونی یا داخلی باشد.ومی تواند علت آن از مشکلات شنوایی یا بخشی از مغز شما باشد که سیگنال های عصبی را به عنوان صدا(مسیرهای شنوایی) گزارش می کند.

صدای زنگ در گوش واقعی آن است که شما هنگام معاینه وزوز یا زنگ شنوید. این نوع نادر زنگ گوش ممکن است به علت مشکل ریفی خون،وضعیت استخوانی گوش ویا انقباض عضلانی باشد.

چه وقت به پزشک مراجعه کنید:

-شما بعد از یک عفونت تنفسی مانند سرماخوردگی، دچار وزوز گوش می شوید و وزوز گوش شما در عرض یک هفته بهبود نمی یابد.

- صدای زنگ در گوش به طور ناگهانی یا بدون علت اتفاق می افتد.

-موجب از دست دادن شنوایی یا سرگیجه می شود .

پزشک تلاش خود را می کند که هرگونه بیماری پایدار، قابل درمان که ممکن است با علائم شما همراه باشد شناسایی کند. اگر صدای زنگ  درگوش به علت وضعیت سلامتی باشد، ممکن است پزشک بتواند اقداماتی انجام دهد که می تواند سر و صدا را کاهش دهد.مانند :

حذف موی گوش:

حذف موی گوش آسیب دیده می تواند علائم  صدای زنگ  در گوش را کاهش دهد.

درمان وضعیت رگهای خونی بیماری های مرتبط با عروق ممکن است برای درمان مشکل به دارو، عمل جراحی یا درمان دیگر نیاز داشته باشد.

علل دیگر زنگ در گوش:

برخی از علل وزوز گوش شایع هستند، از جمله:

1-بیماری منیر:

وزوز گوش می تواند یک شاخص اولیه بیماری منیر، اختلال گوش داخلی باشد که ممکن است ناشی از فشار مایع گوش داخلی غیر طبیعی باشد.

2-اختلالات TMJ:

در واقع مشکلات مفصل تمپوروماندیبولار، مفصلی که در هر طرف سر نزدیک گوش قرار دارد، می تواند موجب صدای زنگ گوش شود.

3-آسیب های سر یا گردن:

این بیماری تروما سر و گردن می تواند بر گوش داخلی، اعصاب گوش یا عملکرد مغز مرتبط با شنوایی تاثیر بگذارد.

4-نوروم آکوستیک:

در حقیقت این تومور غیر خوشخیم (خوش خیم) بر روی عصب جمجمه ای که از مغز شما به گوش داخلی شما می رسد و مانع از تعادل و شنوایی می شود و بر آن تاثیر میگذارد.که شانونوم واستیبولار نامیده می شود، این حالت عموما باعث ایجاد زنگ گوش می شود.

اختلالات عروق خونی که با زنگ در گوش ارتباط دارد:

در موارد نادر، زنگ گوش ناشی از اختلال رگ های خونی است.

دلایل  این نوع زنگ در گوش عبارتند از:

آترواسکلروز:

با روند افزایش سن و افزایش کلسترول و سایر رسوبات، رگ های خونی اصلی نزدیک گوش وسط و درونی شما، برخی از انعطاف پذیری خود را از دست می دهند.این موجب می شود که جریان خون شدید و موجب وزوز گوش می شود.

تومورهای سر و گردن:

البته تومورهای  که روی رگ های خونی در سر یا گردن (نئوپلاسم عروقی) فشار می آورد، می تواند موجب بروز صدای زنگ گوش و سایر علائم شود.

فشار خون بالا:

در اینجا فشار خون بالا و عوامل افزایش فشار خون، مانند استرس، الکل و کافئین، باعث می شود که وزوز گوش بیشتر شود.

برای پیشگیری از صدای زنگ در گوش با متخصص گوش و حلق و بینی  دکتر سید رضا عابدین گیلانی برای بررسی و درمان سلامت گوشهای تماس بگیرید.

برای گرفتن اطلاعات در مورد علل بروز صدای زنگ در گوش با ما تماس بگیرید.

شما می توانید ادرس و شماره تلفن دکتر سید رضا عابدین گیلانی برای نوبت دهی در سایت در قسمت ارتباط با ما پیدا کنید .

برچسب ها : صدای زنگ در گوش - علل صدای زنگ در گوش - جلوگیری از صدای زنگ در گوش - شنیدن صدای زنگ در گوش - دلیل زنگ زدن گوش

صدای زنگ در گوش | علل صدای زنگ در گوش