درد گوش شناگر | علت درد گوش شناگر

آماس گوش بیرونی التهاب مجرای گوش است و اغلب با عنوان (گوش شناگر) به آن اشاره می شود.

در داخل گوش شناگر نوعی عفونت کانال گوش وجود دارد که می تواند توسط بسیاری از انواع باکتری ها یا قارچ ها ایجاد شود. در واقع شنا کردن در آب‌های شیرین یکی از عوامل عمده برای ابتلا به این بیماری است. در بیشتر افراد گوش شناگر تنها یک بار رخ می‌دهد، اما در برخی موارد به یک عارضه مزمن تبدیل می‌شود.

سوزش پوست که مجرا را خط دار می کند می تواند به خاطر ترومای خفیف باشد، مانند تلاش برای تمیز کردن موم گوش با شیء تیز و ایجاد خراشی که ملتهب یا عفونی می شود.

درد گوش شناگر التهابی را توصیف می کند که توسط آب نگهداشته شده در مجرای گوش ایجاد می شود. ناحیۀ تاریک، گرم و مرطوب می تواند رشد باکتری را افزایش دهد و زمینه را برای عفونت مهیا سازد.

رایج ترین علامت درد گوش شناگر درد گوش است که به تدریج در طول یکی دو روز آغاز می شود. دیگر علائم همراه با درد گوش شناگر عبارتند از:

-درد گوش تقریباً همیشه با یک گوش همراه است.

-مجرای گوش خارش دارد.

-گوش بیرونی قرمز می شود

-گوش، مایع یا چرک را خشک می کند.

-گوش زنگ می خورد.

-علائم آماس گوش بیرونی یا  درد گوش شناگر عبارت است از:

-درد، اشباع یا فشار

-خارش و خشکی

-کاهش شنوایی

-زنگ زدن گوش

علائم گوش میانی عبارتند از:

-درد عمیق

-کاهش شنوایی

-تب

-اشباع

-خشکی گوش که با سوراخ شدن پرده صماخ همراه است

-التهاب گوش داخلی (آماس گوش درونی، سرگیجه)

-سرگیجه (حس چرخش اتاق یا محیط اطراف)

-از دست دادن تعادل

-احساس تهوع و استفراغ

-کاهش شنوایی، زنگ زدن گوش (اینها می توانند علائم بیماری منیِیر یا تومور عصبی آگوستیک باشد)

درمان درد گوش شناگر:

*بیشتر موارد با تجویز قطرۀ گوش به مدت 7 تا 10 روز درمان می شوند.

*این قطره ها حاوی آنتی بیوتیک هایی برای مبارزه با عفونت هستند و اغلب یک استروئید برای کاهش تورم التهاب دارند.

*درحالیکه فرد بر پهلو دراز کشیده قطره در گوش آسیب دیده قرار می گیرد. پس از قرار گرتن قطره بیمار باید به مدت 5 دقیقه در همان وضعیت قرار بگیرد تا از ریختن قطره ها به خارج از گوش جلوگیری کند.

*اگر مجرای گوش خیلی متورم باشد یک فتیله یا یک تکۀ کوچک از گاز در مجرا قرار میگیرد تا اجازه دهد قطره ها به محل مناسب برسند.

*معمولاً پزشک آنتی بیوتیک دهانی را در کنار قطرۀ گوش تجویز می کند. داروهای مسکن تجویزی و بدون نیاز به نسخه هم اغلب برای چند روز لازم هستند تا عفونت تحت کنترل در بیاید.

*مجرای گوش می تواند در طول درمان خشک نگه داشته شود. یک گوش گیر یا توپ پنبه ای کوچک که به وازلین آغشته شده است می تواند در طول حمام مورد استفاده قرار گیرد تا اجازه ندهد آب به داخل کش بیاید.

*در برخی از مواردخشکی در گوش ایجاد می شود و عفونت پاک نمی شود تا از بین برود. ممکن است مراجعه به متحصص گوش و حلق و بینی مورد نیاز باشد.

پس به طور خلاصه می توان گفت که به‌هنگام شنا مجرای خارجی گوش و پرده تمپان به‌طور مستمر در معرض تماس با آب قرار می‌گیرند که در صورت وجود هرگونه آلودگی در آب استخر و یا ماندن آب در داخل مجرای گوش خارجی زمینه مساعدی برای رشد عوامل بیماری‌زا (قارچ‌ها، میکروب‌ها) و بروز بیماری در گوش فراهم می‌شود که به آن اوتیت خارجی یا گوش شناگر می‌گویند.

عزیزان گرامی  برای جلوگیری از عوارض عفونت درد گوش شناگر  حتما با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی تماس بگیرید.

می توانید برای دریافت نوبت دهی با شماره های درج شده  منشی در سایت تماس بگیرید.

بعد از جراحی گوش و برای درمان عفونت گوش شناگران عزیز توصیه های پزشک را به کارببرند.

برچسب ها : علت درد گوش شناگر - روش درمانی درد گوش شناگر - عفونت درد گوش شناگر - مراقبت از گوش شناگر

درد گوش شناگر | علت درد گوش شناگر

توصیه های مهم جراح گوش حلق بینی سید رضا عابدین گیلانی :

در هنگام ملاقات در جلسه اول مشاوره با جراح ، شما جزئیات مربوط به هدف خود از جراحی زیبایی گوش و نتایج مورد انتظارتان از این عمل را برای جراح بیان می کنید. جراح بعد از شنیدن انتظارات شما با بررسی شما را به عنوان کاندیدای عمل جراحی گوش ارزیابی میکند و شکل، اندازه و موقعیت گوش هایتان را بررسی کرده تا مشخص کند که چه نوع تغییراتی باید در آن بدهد. به طور قطعی پزشک جراح هر دو گوش شما را معاینه و بررسی خواهد کرد، حتی در صورتی که شما فکر میکنید فقط یکی از گوشهایتان نیاز به ترمیم یا اصلاح نقص دارد. همچنین جراح چند عکس از گوش ها و صورت شما می گیرد تا بر اساس آنها تناسب بین اجزای صورت شما را تعیین کند. بهتر است با مشاوره با جراح عمل جراحی زیبایی گوش صورت بگیرد و بگذارید او در مورد تمام جزییات این عمل تصمیم بگیرید. بحث دقیق در مورد دلایل شما برای عمل اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در این مرحله بسیار مهم است. حتما سوالات خود را بپرسید و به اندازه کافی اطلاعات دریافت کنید تا بتوانید تصمیم کاملا آگاهانه ای در مورد انجام این عمل جراحی بگیرید. جراح بایستی سوابق پزشکی شما را بررسی کند تا مشخص شود این جراحی هیچ ضرری برای شما ندارد. در آخر از شما خواسته می شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، مبنی بر اینکه با مزیت ها و عوارض احتمالی مربوط به این عمل آشنایی دارید. برای مقایسه نتیجه عمل ممکن است عکسی از قبل و بعد عمل از شما گرفته شود. حتما برای انجام این گونه جراحی ها با جراح گوش مشورت کنید .شما می توانید با جراحی ما در مورد عمل زیبایی یا اتوپلاستی مشاوره کنید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ورد به سایت دکتر گیلانی جراح ومتخصص گوش حلق بینی می توانید با تماس و یا مراجعه به مطب ایشان از مزایا و عوارض جراحی گوش اطلاع پیدا کرده و با مشورت با این جراح بهترین عمل را انجام بدهید. برای دریافت مشاوره با جراح دکتر سید رضا عابدین گیلانی با شماره ای درج شده در سایت تماس بگیرید. برای مشاوره با جراح می توانید با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی همراه باشید.
جراحی زیبایی بینی خود را به دست متخصص گوش حلق بینی بسپارید اگر به فکر این هستید که یک عمل بینی انجام دهید، با متخصص زیبایی بینی ملاقات کنید تا آن را مورد این موضوع بحث کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید که چه چیزی در مورد بینی شما باعث ناراحتی میشود و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز مانند یک جراحی بینی کامل وجود ندارد. هرچند متخصص بینی می تواند ویژگی های صورت را افزایش دهد و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی شما را تایید کند. جراح پلاستیک می تواند ویژگی های صورت را تشریح کند و به شما بگوید که چگونه تغییرات ظاهر شما را بهبود می بخشد. متخصص زیبایی بینی، ساختار بینی و سایر ویژگیهای صورت را ارزیابی خواهد کرد. پس از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. دکتر گیلانی جراح گوش حلق بینی,متخصص گوش حلق بینی.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود. عمل زیبایی بینی توسط دکتر گیلانی جراح و متخصص گوش حلق بینی، انواع جراحی ها و تزریق ها برای زیبایی صورت و‌‌‌ پلک و‌گونه و ...با روش‌های معمول یا با اندوسکوپ جراحی های همزمان سینوزیت و پولیپ با اندوسکوپ. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم است، بازگرداندن عملکرد و افزایش زیبایی بینی با حل مشکل آسیب بینی، نقص مادرزادی، مانع تنفسی و یا رینوپلاستی اولیه شکست خورده است. عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی صورت است که از اهمیت زیادی در بین زنان برخوردا اس نکات مهم مراقبت بعد از عمل بینی پس از جراحی را توسط دکتر گیلانی رعایت کنید مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید.در اغلب موارد، پزشک شما بسته بندی موقت بینی را در داخل بینی خود قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شده و مایع اضافی جذب شود در حالی که بافت های شما بهبود می یابند. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: -سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. شب اول بعد از جراحی، زیر سر خود چند بالش اضافه قرار دهید تا سرتان بالا قرار گیرد. -اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را برندارید. -بعضی از بیماران به طور طبیعی تا 2 الی 3 روز خونریزی دارند. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. -حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. -اگر مجبور شدید عطسه کنید سعی کنید وقتی دهنتان باز است این کار را انجام دهید. -آسپرین مصرف نکیند خونریزی را افزایش میدهد. جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال 98 و جدیدترین انواع آن