جراحی پلاستیک لاله گوش

جراحی پلاستیک لالۀ گوش فقط محدود به نزدیک کردن لاله گوش به سر نیست. در مواردی این عمل برای اصلاح وضعیت نرمۀ گوش انجام میشود. گاهی اوقات اندازه نرمه گوش بزرگ است و فرد مایل است که اندازه نرمه گوشش را کوچک کند و یا گاهی اوقات حالت چسبیدن نرمه گوش  به صورت یا به بقیۀ قسمتهای لاله گوش غیرطبیعی است.

در برخی موارد نیز سوراخ نرمه گوش که برای آویزان کردن گوشواره است پاره میشود. در بیشتر موارد علت پارگی سوراخ گوشواره این  است که فرد ،غافل از آنکه گوشواره اش به لباسش گیر کرده است به طور ناگهانی سرش را چرخانده است. کشیدن گوشوارۀ مادر توسط کودک نوپا نیز علت شایع دیگری برای پاره شدن سوراخ گوشواره است. در چنین حالاتی بهتر است که فرد بلافاصله بعد از پاره شدن سوراخ نرمه گوش برای ترمیم آن به پزشک مراجعه کند.

بازسازی گوش که به ترمیم لاله گوش شناخته شده است یکی از جنبه های مهم این روش بشمار می آید. استفاده از گوشواره های سنگین در یک دوره از زمان می تواند باعث پاره شدن لاله گوش شود که بسیار دردناک است و اگر به درستی درمان نشود می تواند منجر به عفونت گوش و حتی از دست دادن شنوایی شود. سوراخ کردن لاله گوش می تواند آن را در معرض پارگی ، کشش و یا زخم شدن قرار دهد که بسیار دردناک خواهد بود. استفاده از گوشواره های بلند سبب گیر کردن آنها به جایی یا کشیدن آنها توسط یک کودک می شود. هردلیلی اعم از عفونت و . . . که باعث آسیب دیدن لاله گوش می شود نیاز به جراحی پلاستیک لاله گوش جهت ترمیم لاله گوش است.

اما در مواردی شاهد هستیم که فرد مدتها بعد برای ترمیم پارگی سوراخ گوشواره مراجعه میکند. خوشبختانه ترمیم این پارگی قدیمی در مطب و با بی حسی موضعی براحتی قابل انجام است ، التیام آن سریع است و جای عمل بر روی نرمه گوش باقی نمیماند. حدودا 2 ماه بعد از اینکه این پارگی ترمیم شد، میتوان مجددا آنرا سوراخ کرده و گوشوارۀ سبکی به آن آویزان کرد.

کسانیکه بطور مادرزادی یک یا هر دو لالۀ گوش را ندارند و یا اندازۀ لاله گوش آنها کوچک است و یا حالت آن غیرطبیعی است نیز میتوانند از جراحی ترمیم لالۀ گوش بهره ببرند. در مواردی که قبلا یک لاله گوش فردی بدلیل تصادف ، نزاع و ... از بین رفته است ،استفاده از پروتز لاله گوش میتواند کمک کننده باشد. در چنین مواردی ، پروتزیست از لالۀ گوش سالم قالب تهیه کرده و برای سمت معیوب ، لالۀ گوشی به هماه اندازه و همان رنگ درست میکند. این پروتزلاله گوش متحرک و قابل گذاشتن و برداشتن است.

برچسب ها : جراحی زیبایی گوش - جراحی گوش - جراحی لاله گوش

جراحی پلاستیک لاله گوش