عمل جراحی گذاشتن لوله تهویه گوش | جراحی کارگذاری لوله در گوش

در واقع عمل جراحی گذاشتن لوله تهویه گوش یا همان عمل جراحی VT ،از عمل های  جراحی است که امروزه بسیار انجام میشود.عمل جراحی گذاشتن لوله تهویه گوش شایعترین جراحی تحت بیهوشی در کوکان می‌باشد . زیرا باعث می شود  ، گاهی عفونتهای گوش مزمن شده و موجب مشکلاتی مثل کاهش شنوایی یا مشکلات رفتاری و گفتاری شوند.

در اینجا در مورد لوله های تهویه گوش صحبت می کنیم ، لوله های سیلندری کوچکی هستند که در میان پرده گوش گذاشته می شوند و به هوا این اجازه را میدهند که وارد گوش میانی شود. به این لوله ها، لوله های تمپانوستومی ، لوله های میرینگوتومی، لوله های تهویه گوش یا لوله های یکسان سازی فشار هم گفته می شود. از این لوله های تهویه گوش دو نوع وجود دارد که شامل کوتاه مدت و بلند مدت هستند.لوله های کوتاه مدت که اندازه ی کوچکتری دارند و عموماً شش ماه تا یک سال باقیمانده و پس از آن خودبه خود به داخل کانال گوش می افتند. لوله های دراز مدت اندازه ی بزرگتری دارند و لبه هایی که آنها را برای مدت طولانی تری در محل نگه میدارد. این لوله ها ی تهویه گوش هم ممکن است که خود به خود بیفتند .احتمالا متخصص گوش آنها را از گوش خارج می کند.

*مزیت عمل جراحی لوله های تهویه گوش
در این عمل جراحی لوله های تهویه گوش  عفونت های که در گوش ایجاد میشود را کاهش میدهد. کاهش شنوایی ناشی از مایع گوش میانی را از بین می برد. اشکالات گفتاری و تعادلی را بهبود می بخشد. عفونت های مزمن گوش را که باعث اشکالاتی در خواب میشود را بهبود بخشد.

*دلایل شایع بیماری فشار گوش
عفونت گوش به خصوص عفونت گوش میانی،  بزرگی لوزه سوم،  شکاف کام ،  آلرژی ،  انسداد شیپور استاش به هر دلیل دیگر،  عفونت بینی و سینوسها و لوزه از علت های بیماری فشار گوش می باشد.

*تشخیص و جراحی عمل لوله تهویه گوش

جراح متخصص گوش و حلق و بینی بیماری فرد را به وسیله ی معاینه و انجام نوارگوش (ادیومتری)، تشخیص داده و درمان را شروع میکند. اگر مدت کمی از جمع شدن مایع در پشت پرده ی گوش بیمار گذشته باشد، درمان به صورت سرپایی انجام می شود ولی در مواردی که مدت زیادی از تجمع مایع گذشته و مایع غلیظ و چسبناک شده باشد و یا پرده ی گوش به سمت داخل کشیده شده باشد و این احتمال وجود داشته باشد که  استخوانچه های گوش آسیب ببینند، در این صورت علاوه بر درمان طبی، به جراحی گذاشتن لوله VT همراه با بیهوشی عمومی نیاز است.

برچسب ها : عمل جراحی گذاشتن لوله تهویه گوش - تاثیر لوله گوش در پیشگیری عفونت گوش - جراحی کارگذاری لوله در گوش

عمل جراحی گذاشتن لوله تهویه گوش | جراحی کارگذاری لوله در گوش