علت چرب شدن پوست بینی بعداز جراحی | کنترل چربی پوست بینی بعداز جراحی بینی

کنترل چربی پوست بینی بعد از جراحی بینی:

اکثر در افرادی که بینی های گوشتی دارند ، و دارای پوست های چرب و بسیار ضخیم می باشند،ایجاد میشود. چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی بینی همیشگی نیست  و پوست بعد از چند ماه به وضعیت عادی خود بازمی گردد. اغلب بعد از جراحی بینی ، تورم بینی طبیعی می باشد و این تورم معمولا همان چربی زیر پوست است.
با بالا رفتن سن چربی پوست کم میشود. البته تغییرات چربی پوست در دوران بلوغ و در بین نوجوانان رایج تر است . البته در دوران یائسگی و بارداری نیز عدم تعادل هورمونی می تواند در تعادل چربی بدن اختلال ایجاد کند و فعالیت غدد چربی را زیاد کند.البته برخی از افراد دارای پوستی می باشند که قسمتی از نواحی پوست آنها چرب است و دیگر قسمت های پوست بدن آنها خشک و نرمال می باشد.

بینی به دو علت بعداز عمل جراحی چرب می شود :

1-آسیب به بینی:

هنگامی که در اثر ضربه به بینی آسیب وارد می‌شود، بینی به صورت طبیعی سعی می‌کند با این آسیب مقابله کند. چربی‌ها در بدن ما نقش عایق را دارند، پس طبیعی است که غدد چربی بینی هم برای جبران آسیبی که به آن وارد شده است، چربی ترشح کند و این یک علت چرب شدن پوست بعد از عمل بینی است.

2-بستن باند روی بینی:

هنگامی که جراحی تمام میشود جراح روی بینی را با باند می‌بندد. بستن باند روی بینی موجب می‌شود که منافذ بینی بسته شود و در نتیجه چربی روی پوست انباشته شود. بعد از این عمل، تا چند روز پوست بینی شسته نمی‌شود که خود باعث تجمع چربی‌ها می‌شود. هردوی این عوامل علت چرب شدن پوست بعد از عمل بینی می‌شوند.

درمان علت چرب شدن بینی بعداز عمل جراحی :

-بعد از عمل بینی  برای اولین بار که پانسمان را برداشتید، با دستمال ساده و تمیزی بینی و پوست را پاک‌سازی کنید، ولی هرگز به بینی‌ فشار نیاورید.

- لایه‌بردارهایی وجود دارد که نیز برای از بین بردن علت چربی پوست بعد از عمل بینی مناسب هستند، اما پوست بینی شما در مراحل اولیه بسیار حساس است و باید زیر نظر پزشک از این لایه‌بردارها استفاده کنید.

-باید تا سه ماه بعد از عمل بینی تلاش کنید از کرم‌ها و داروهای قوی استفاده نکنید تا کمتر به بینی‌ فشار بیاید. هرگز تا سه ماه بعد از عمل بینی، از نوارهای جذب چربی برای باز کردن منافذ پوستتان استفاده نکنید، احتمالی که به بینی شما آسیب برساند زیاد است. تا این کارها باید حتماً باید زیر نظر پزشک جراح و  از روش مناسبی برای از بین بردن چربی پوست بینی استفاده کنید تا به بینی شما آسیبی وارد نشود.

-البته با اجازه پزشک و جراح می توانید تقریباً یک ماه پس از عمل بینی، از محصولات مراقبتی خاص برای مشکل منافذ پوست صورت خود استفاده کنید. اما این محصولات برای بینی شما مناسب نیستند.

در واقع بسیار مهم می باشد که از هر گونه درمان خودسرانه که موجب وارد شدن فشار به بینی میشود خودداری کنید. البته باید از مصرف نوارهایی که برای جذب چربی اضافی که باعث باز شدن منافذ می گردد برای مدت سه ماه پرهیز کنید. در واقع این عمل جراحی بینی که از هر نظر مهم می باشد به مراقبت زیادی احتیاج دارد.البته بعد از یک ماه پس از عمل جراحی بینی میتوانید از برخی لایه بردارها با مشورت پزشک استفاده کنید. برخی از لایه بردارهای مخصوص پوست وجود دارد که منافذ را باز میکنند و پوست را بهبود می بخشند و برای بینی که تحت عمل جراحی قرار داشته مناسب می باشد.

برچسب ها : علت چرب شدن پوست بینی بعداز جراحی - چرا پوست بینی بعداز جراحی چرب میشود؟ - کنترل چربی پوست بعداز جراحی بینی

علت چرب شدن پوست بینی بعداز جراحی | کنترل چربی پوست بینی بعداز جراحی بینی