سیاه شدن (نکروز)بینی بعداز جراحی | علائم سیاه شدن(نکروز) بینی بعداز جراحی

تعریف نکروزیا سیاه شدن بینی بعداز جراحی بینی  به معنی از بین رفتن بافت زنده بینی است، اندازه آسیب نکروزبینی  به بزرگی و اندازه بافت نکروز بستگی دارد، نکروز‌های نقطه‌ای معمولاً آسیب کمتری ایجاد می‌کنند ولی اگر مقدار بافت نکروز بینی زیاد و به اسکلت بینی آسیب زیادی زده باشد، بر شکل ظاهری آن تاثیر دارد.

در صورتی که به هر دلیل خون به بخشی از بافت نرسد، بافت دیگر اکسیژنی دریافت نمی‌کند و از بین می‌رود دچار نکروز می‌شود. نکروز بینی، مشکلی بسیار نادر در جراحی‌های بینی است که علتش معمولا اختلال‌های زمینه‌ای در بیمار است.

دلایل سیاه شدن پوست بینی بعد از عمل جراحی

این بیماری،در واقع ابتلا به نکروز پوست بینی در افرادی که بیماری و مشکلات خاصی دارند ، وداروی خاصی را استفاده می کنند و یا عادات غلطی دارند ، بیشتر است . مانند:

1-اختلالات عروقی

2-عفونت‌های موضعی داخل بینی

3-انجام عمل جراح نادرست و دستکاری بیش از حد در بافت بینی و تخریب آن از سوی جراح ، احتمال نکروزبینی را افزایش می دهد .

4-عمل مجدد بینی (ریویژن بینی )است چون بافت بینی یکبار توسط جراح دستکاری شده ، انجام جراحی برای بار دوم احتمال آسیب به بافت بینی و نرسیدن خون به آن وجود دارد .

5-تزریق و استفاده از داروی آکوتان  یا رواکوتان  قبل از عمل بینی

6-سیگاری بودن فرد

استفاده و تزریق ژل‌های غیراستاندارد یا تزریق میزان زیاد در محل نامناسب به بینی نیز احتمال بروز نکروز را بالا می‌برد.
بروز نکروز بینی بعد ازجراحی بینی  تزریق یا حین تزریق ژل در افرادی که درد شدید دارند و در 24 ساعت تا یک هفته اول دچار تغییر در رنگ پوست بینی شده‌اند، زیاد است.

درمان نکروز بینی :

برای رفع نکروز بینی بعد از جراحی ، روش جراحی  برداشتن لایه چربی از پوست بیمار که این کار باید با احتیاط زیادی انجام شود زیرا در صورت افراط، خونرسانی به پوست بینی دچار اخلال می‌شود و فشار ناشی از چسب و آتل گذرای، در پایان عمل می‌تواند باعث نکروز و سیاه شدن پوست بینی بعد از جراحی بینی شود.

درمان نکروز بینی بعد از عمل جراحی  بسیار پیچیده است و باید از غضروف‌های نقاط دیگر بدن مثل غضرف دنده استفاده کرد. برای ترمیم ممکن است نیاز باشد بیمار چند بار تحت عمل جراحی قرار گیرد.

برچسب ها : سیاه شدن(نکروز) بینی بعداز جراحی - علائم سیاه شدن(نکروز) بینی بعداز جراحی - درمان سیاه شدن(نکروز) بینی بعداز جراحی - عوارض سیاه شدن (نکروز)بینی بعداز جراحی - نکروز بینی بعد ازجراحی بینی

سیاه شدن (نکروز)بینی بعداز جراحی | علائم سیاه شدن(نکروز) بینی بعداز جراحی