دلیل داغ شدن گوش |علل داغ شدن گوش

این بیماری در اثر اختلال در عملکرد این مفصل و یا دررفتگی آن علاوه بر دهان، در گوش نیز درد و التهاب و قرمزی ایجاد کند و دلیل داغ شدن گوش می‌شود.یکی از علائم داغ شدن گوش احساس گرما در گوش است.  درک  احساس سوزش زمانی رخ می دهد که نزدیک به یک منبع حرارتی، مانند آتش یا منبع حرارتی مصنوعی قرار داریم. احساس گرما در گوش همچنین می تواند با شرایط خاصی که در آن به ویژه التهاب وجود دارد، رخ دهد. در بعضی مواقع  وجود عواملی مانند گرما خارجی و یا التهاب این احساس درک می شود. در این حالت احساس گرما در گوش علت روانی دارد.

عوامل زیادی باعث داغ شدن گوش می باشد که بهتر است آنها را به خاطر داشته باشید تا در مواقع لزوم با دیدن این علائم فورا به پزشک مراجعه کنید.

1- یک عملکرد عادی و فیزیولوژیک

بعضی از اوقات گوش‌ها شروع به داغ شدن ، قرمز شدن یا داغ شدن گوش‌ها یک فرآیند طبیعی است که به‌دلیل انبساط رگ‌های خونی، برای بهبود گردش خون در بدن در مواقع معین انجام می‌شود، مثلا زمانی که هوا سرد است.

2- بیماری التهاب غضروف‌ها

یک بیماری نادر به نام بیماری التهاب غضروف‌ها است که در آن غضروف‌های بدن ملتهب می‌شوند و در صورت عدم درمان بعد از مدتی تحلیل می‌روند. چون گوش به طور کامل از غضروف تشکیل شده است، تظاهرات پوستی این بیماری قبل از همه در گوش به صورت قرمزی دائمی خود را نشان می‌دهدو حتی گاهی باعث ناشوایی نیز می‌شود.

3- جابجایی یا دررفتگی مفصل

در این قسمت بین فک پایین و حفره زیر شقیقه، مفصلی وجود دارد که مفصل گیجگاهی نام دارد و مقابل گوش قرار گرفته است. اختلال در عملکرد این مفصل و یا دررفتگی آن علاوه بر دهان، در گوش نیز درد و التهاب و قرمزی ایجاد کند و دلیل داغ شدن گوش می‌شود.

4-حساسیت به بدلیجات

گاهی نیز حساسیت به فلز گوشواره بدلی، گوش را قرمز می‌کند.

5– گرما و سرما

گرما و سرمای شدید هم گوش را قرمز می‌کنند. در هنگام سرمازدگی، گوش پس از سفیدی قرمز می‌شود و ممکن است دردناک باشد.

6– وارد آمدن ضربه شدید به گوش

وارد شدن ضربه نیز هم می تواند یکی از علل قرمزی و داغ شدن گوش باشد. می‌کند که اگر ورم کند، آن را گوش گل‌کلمی می‌نامند.

احساس گرما در گوش به معنی احساس داغ بودن گوش است.

علل احساس گرما در گوش

برای پیدا کردن دلیل این بیماری ابتدا باید علل مشهود مثل قرار گرفتن در معرض منبع گرما را کنار گذاشت. وعلائم دیگری مانند قرمزی، تورم یا خارش پوست گوش را باعث احساس سوزش می شود را بررسی کرد. بنابراین مهم است که در زمان داشتن این احساس همراه با علائم دیگر به پزشک مراجعه کنید. به خصوص اگر این علائم با ترشح زرد رنگ از گوش و تغییر در شنوایی همراه باشد.

پس از تشخیص علت توسط متخصص گوش، حلق و بینی یکی از درمان های زیر برای کاهش علل داغ شدن گوش استفاده می شود:

-داروهای ضد التهابی برای کاهش التهاب

-آنتی بیوتیک و یا ضد قارچ برای درمان عفونت های باکتریایی و قارچی

-کورتیکواستروئیدها برای درمان التهاب شدید و آلرژی

در صورت هر گونه سوال و یا مشاوره در زمینه تخصصی دکتر میتوانید با متخصص گوش حلق بینی دکتر گیلانی در تماس باشید.

برچسب ها : دلیل داغ شدن گوش - علل داغ شدن گوش - درمان داغ شدن گوش - علت داغ شدن گوش - علل احساس گرما در گوش

دلیل داغ شدن گوش  |علل داغ شدن گوش