تشخیص بیماری از جرم گوش | انواع جرم گوش

در واقع در مورد جرم داخل گوش باید یگوییم که ماده‌ای چسبناک است باعث می‌شود محیط داخل کانال گوش تمیز و ضدعفونی شود و اگر حشره‌ای قصد ورود دارد موفق نشود و حتی باکتری‌ها هم نتوانند در آن ناحیه رشد کنند.

تشخیص بیماری از جرم گوش:

1-جرم گوش باعث خارش می‌شود

برای شما پیش آمده که دست خود  را در گوش فروببرد و با تکان دادن آن سعی در خاراندن گوشش کنید.گاهی خارش بیش از اندازه گوش نشان دهنده عفونت در آن ناحیه است.

2-سبز یا زرد

جرم گوش طبیعی رنگی بین نارنجی روشن و قهوه‌ای تیره دارد. اما اگر سبز، زرد، سفید یا سیاه باشد نشانه عفونت است و باید به پزشک مراجعه کنید.

3-علت بوی بد جرم گوش

این را باید بدانید که جرم داخل گوش هرگز نباید بو بدهد و اگر بو بدهد بدون شک نشانه وجود عفونت در گوش است. گاهی بوی بد به اندازه‌ای است که وقتی به گوش کسی نزدیک می‌‎شوید بو را حس می‌کنید. در این شرایط عفونت شدید است .

4-خروج جرم از گوش

هنگامی که شما به  استخر یا باشگاه رفتید و احساس می‎کنید جرم گوشتان خیس شده، طبیعی است. اما اگر وقتی از خواب بیدار می‎شوید آن‌ها را روی بالش یا تختتان ببینید معنی‌اش این است که گوش شما بیماری‌ای دارد و باید هرچه سریع‌تر درصدد درمان آن باشید.

5-وجود محسوس جرم

این جرم گوش به گونه‌ای است که شما حضور آن در گوش را احساس نمی‌کنید. اما گاهی حالتی پیش می‎آید که آن را حس می‌کنید و گاهی حتی کانال گوش را می‌‎بندد. در این شرایط باید توسط پزشک تمیز شود.

6-وقتی جرم گوش بوی تندی دارد

موقعی که جرم گوش بوی بدی داشته باشد یعنی گوش میانی دچار یک نامتعادلی و گاهی آسیب دیدگی در ساختمان کلی شده است. به طور کلی وجود بوی بد در جرم گوش مشکلات گوش میانی از قبیل وزوز گوش ، اختلال در حفظ تعادل و یا احساس پری و مسدود شدن گوش را به همراه خواهد داشت.

7- ترشح جرم گوش

وجود عفونت و یا پارگی در داخل پرده گوش می تواند منجربه شکل گیری در رشد غیرطبیعی پوست یا همان (کلستئاتوم) یا رشد کیست و پرشدگی در کانال گوش می شود . با وجود این شرایط شما احساس در و فشار در گوش خواهید داشت.

8-جرم گوش خشک یا چسبناک:

در واقع نوع جرم گوش می تواند سرنخ ژنتیکی باشد چرا که  مردم قاره آفریقا و اروپا جرم گوش چسبناک و خیس دارند ولی که مردم قاره اسیا جرم گوش خشک دارند.

9-نداشتن جرم در گوش

یکی از مشکلات نادر است که در گوش رخ می دهد و به واسطه آن جرم گوش محو می شود و شما به میزان طبیعی این ماده را داخل گوشتان نمی بینید. این عارضه در حقیقت به دلیل پراکندگی جرم گوش رخ می دهد

10-جرم گوش پوسته پوسته است

در صورتی که جرم گوش و کانال گوش شما پوسته پوسته و خشک است، این می تواند در حقیقت نشانه ای از اگزما باشد. مردم می توانند در گوش خود نیز به اگزما مبتلا شوند، اما درمان آن بسیار آسان‌تر است. این شرایط جرم گوش که احتمالا با درد همراه است، می تواند نشانه ای از ابتلا به سوریازیس نیز باشد، اگرچه این مورد کمتر شایع است.

برای این مشکل با دکتر سید رضا عابدین گیلانی تماس بگیرید.

در صورت بروز هریک از علائم بالا با شماره های ما مدرج شده در سایت تماس بگیرید.

دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی برای برطرف و درمان علت بوی بد جرم گوش در خدمت شما عزیزان می باشد.

برچسب ها : تشخیص بیماری از جرم گوش - علت بوی تند جرم گوش - انواع جرم گوش - ترشحات بد بوی گوش - علت بوی بد جرم گوش

تشخیص بیماری از جرم گوش | انواع جرم گوش