باروتروما گوش

در مورد این بیماری باروتروما گوش باید بدانید که به علت تغییرات فشار، باعث ایجاد ناراحتی در گوش می شود. در هر گوش یک لوله وجود دارد که وسط گوش شما را به گلو و بینی متصل می کند. این لوله  به تنظیم فشار گوش نیز کمک می کند. نام این لوله شیپور استاش می باشد. هنگامی که شیپور استاش مسدود می شود، ممکن است باروتروما گوش را ایجاد می کند.

نشانه های باروتروما ی گوش

البته این بیماری باروترومای گوش باعث احساس درد  و فشار در گوش می شود علائم این بیماری عبارتند:

-سرگیجه

-احساس ناراحتی عمومی در گوش

-کم شنوایی یا مشکل شنوایی

-احساس گرفتگی یا پری در گوش

عوامل ایجاد باروتروما گوش

بسته شدن لوله شیپور استاش یکی از عوامل مهم باروتروما گوش است. لوله شیپور استاش کمک می کند تا تعادل در طول تغییر فشار محیط ، ایجاد شود. خمیازه کشیدن به طور معمول شیپور استاش را باز می کند. هنگامی که این لوله بسته می شود، با خمیازه کشیدن علائم ایجاد می شود. برای این که فشاری که در گوش است با فشاری که خارج از گوش جریان دارد فرق می کند.

به وجود آمدن تغییرات ارتفاع، اصلی ترین علت این بیماری است. در واقع بسیاری از افراد باروتروما گوش را تجربه می کنند، آن هم هنگام صعود به کوه یا صعود وفرود هواپیما است.

تشخیص باروتروما گوش

در بیشتر مواقع این بیماری خود به خود از بین می رود، اما اگر دچار علائمی مانند درد شدید یا خونریزی از گوش شدید، باید با پزشک تماس بگیرید. ممکن است انجام معاینه پزشکی برای جلوگیری از عفونت گوش ضروری باشد.

باروتروما گوش را اغلب می توان از طریق معاینه فیزیکی تشخیص داد. نگاه کردن به گوش از نزدیک با یک اتوسکوپ می تواند تغییرات ایجاد شده در گوش را نشان دهد. با توجه به تغییر فشار، ممکن است گوش کم به سمت داخل یا خارج هل داده شده باشد.

در این جا پزشک از بیمار می خواهد که هوا را در بینی بدمد. با این عمل تجمع مایع یا خون در پشت پرده گوش مشخص می شود.

درمان باروتروما گوش

در اغلب موارد باروتروما گوش بدون درمان پزشکی درمان می شود. اقدامات خود مراقبتی خاصی نیز وجود دارد که می توانید برای تسکین فوری آن ها را انجام دهید. برای کاهش اثرات فشار هوا بر روی گوش می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

-خمیازه کشیدن

-جویدن آدامس

-دمیدن در بینی

-مصرف آنتی هیستامین یا ضد احتقان ها

در موارد شدید، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک یا استروئید تجویز کند تا در حل عفونت یا التهاب موثر باشد.

عمل جراحی

این بیماری باروتروما گوش در موارد شدیدتر یا مزمن ، بهترین گزینه درمان جراحی است . در موارد مزمن باروتروما گوش ، گوش ممکن است با کمک لوله ای باز نگه داشته شود. در این روش یک استوانه کوچک، برای تحریک جریان هوا، در گوش کار گذاشته می شود. این لوله به عنوان لوله های تیپاپوستومی یا گومومت ها نیز شناخته می شوند. این روش جراحی بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند از بروز عفونت های ناشی از گوش و بینی جلوگیری کنند.

در حقیقت این لوله ها را برای افرادی که دارای باروترومای گوش مزمن هستند و بیشتر اوقات به ارتفاعات میروند، مانند افرادی که نیاز به پرواز دارند یا زیاد مسافرت می کنند نیز کاربرد دارد. این لوله معمولا 6 تا 12 ماه در گوش باقی می ماند.

روش دیگرجراحی هم وجود دارد که شامل ایجاد یک شکاف کوچک روی پرده گوش است. این شکاف اجازه می دهد که فشار داخل و خارج گوش متعادل شوند. این روش جراحی می تواند هر گونه مایعی که در گوش جمع شده است را نیز از بین ببرد. این شکاف به سرعت ترمیم می شود.

برچسب ها : باروتروما گوش - جراحی باروتروما گوش - علل باروتروما گوش - نشانه های باروتروما گوش - معرفی باروتروما گوش - باروتروما گوش چیست؟

باروتروما گوش

نظر ااگ برتر نمایندگی رسمی فروش لوازم خانگی ااگ در ایران : در موقع خرید لوازم خانگی ااگ حتما از باید مطمئن باشید که این نمایندگی فروش معتبر بوده و دارای خدمات پس از فروش نیز می باشد. بعد از خرید نیز از فروشنده در خواست کنید که به شما فاکتور خرید و گارانتی کالا را با مهره و امضا به شما ارائه کند.چرا که احتمال خرابی در هر لوازمی وجود دارد که شما می توانید با کمک این دو عامل خرید خود را ثابت کرده و از امکانات نمایندگی آاگ استفاده کنید.ماشین لباسشویی ااگ

پارس استیل گروه صنعتی و بازرگانی پارس استیل، وارد کننده (از کشورهای چین و تایوان) و عرضه کننده محصولات استیل در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی و صتایع غذایی، لبنی و دارویی با رعایت استانداردهای روز دنیا، با سال ها تجربه، همکاری خود را در تامین محصولات مربوطه اعلام می دارد.

قطعاتی که در فروشگاه مزدا شاپ به فروش می رسد از قسمت های مختلف خودرو مانند : قسمت بدنه ، موتوری ، شاسی ، قسمت های الکترنیکی و برقی و قسمت های کابین خودرو می باشد که همگی از خود شرکت مزدا بوده و دارای ضمانت اصلی و فابریکی است . لوازم یدکی مزدا 323 را با اطمینان خریدداری کرده و روی خودرو خود نصب کنید . لیست این قطعات در صفحه پایین وجود دارد و صورت اطلاعات دقیقتر در مورد قطعات می توانید با ما در سایت تماس بگیرید.

المنت میله ای المنت فشنگی المنت کمربندی ترموکوپل صنایع حرارتی ما , وارد کننده و توزیع کننده انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در ایران می باشد و سابقه درخشان 20ساله آن و تایید مشتریان می تواند بهترین سرمایه ما باشد.

برای تامین امنیت خودرو و اپشن خودرو اپشن خودرو خود با حضور در مرکز تخصصی کار آپشن ایران می توانید از خدمات این مرکز بهره مند شوید. تمام خدمات این مرکز به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی و با ضمانت صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. آپشن خودرو یکی از یا تعدادی از جذاب ترین عملکردهای لوکس هر خودرو میتواند به شمار برود که برای هر ماشین میتواند متفاوت و متعدد گوناگون باشند، اپشن خودرو را میتوانید با کمترین قیمت و ضمانت 18 ماهه و نصب فابریکی و حرفه ای در کار آپشن ایران داشته باشید چرا که ما تنها ترین و تخصصی ترین آپشن خودرو در کشور میباشیم