جراحی انحراف بینی

اما در مورد عمل انحراف بینی می توان گفت که در واقع انحراف بینی به آسیب غضروف تیغه ی میانی بینی که در داخل حفره ی بینی قرار دارد گفته می شود .البته باید بگوییم که این انحراف بینی می تواند در یک کانال و یا هر دو کانال بینی موجب انسداد و اختلال در بینی شود که باعث مشکلاتی در تنفس می شود .

علت انحراف بینی

در حقیقت انحراف بینی می تواند به دلایلی چون نقص مادرزادی و یا آسیب دیدن بینی ایجاد شود.

نشانه های انحراف بینی

-خونریزی های پی در پی از بینی

-وجود ترشحات زیاد در پشت گلو و حلق

-مشکل در تنفس

-ایجاد اشکال در سینوس ها

-خر و پف نمودن در زمان خواب

البته علائم دیگر درانحراف بینی وجود دارد چون  کاهش حس بویایی ، خشکی بینی،  صدای تو دماغی ، سردرد مکرر ، سوزش گلو و در موارد شدید آپنه خواب می باشد.در صورت مشاهده هریک از این علائم برای اطمینان از عدم انحراف بینی  به دکتر متخصص گوش حلق و بینی مراجعه کنید.

مزیت عمل انحراف بینی

با انجام این عمل انحراف بینی تنفس فرد در هنگام خواب بهبود می یابد و عواملی چون خرو پف و آپنه را از بین می برد. فرد بیمار با باز بودن راه جریان هوا راحت تر نفس می کشد.عفونت سینوسی کمترشده و حس بویابی فرد بهتر می شود.

درمان انحراف بینی

برای درمان انحراف بینی که باید توسط معاینه ی بالینی به وسیله پزشک متخصص صورت بگیرد.البته برای تشخیص انحراف بینی در کودکان و افرادی که دچار انحراف کمی در بینی خود هستند پزشک برای این بیماران سی تی اسکن نوشته تا تشخیص قطعی را با او بدهد.

می توان گفت که استفاده از برخی داروها نظیر آنتی هیستامین ، اسپری های استروئیدی بینی و ضد آلرژی ها می تواند در بهبود عوارض ناشی از انحراف بینی موثر باشد .

اما درمان اساسی جراحی بینی است که باید طبق تشخیص متخصص و تحت نظر او این عمل انحراف بینی صورت بگیرد.بعد از جراحی حتما به نکاتی که پزشک دستور می ده عمل کنید تا بهبود هر چه سریع تر انجام شود.

البته برای اندازه گیری میزان عبور هوا از بینی و مقاومت های موجود بر سر راه عبور هوا  تست های مخصوصی وجود دارد که می تواند به تشخیص این انحراف بینی کمک شایانی کند.

مراقبت های بعد از عمل جراحی انحراف بینی

1-تا چند روز بعد از عمل بینی از بینی خونابه بیرون می آید که به دلیل برش های ایجاد شده از بینی خارج بوده که این امر طبیعی است.

2-کمی تورم همراه با سوزش و درد برای بیمار ایجادمی شود. در این صورت می توان از مسکن های معمولی برای تسکین آن استفاده کرد.

3-برای جلوگیری از عفونت بعد ازعمل جراحی انحراف بینی آنتی بیوتیک های تجویز شده را منظم مصرف کنید.

4-حتما بینی را با محلول نمک شست و شو بدهید.

5-درون بینی را با پماد های مخصوص چرب نگه دارید.

6-تا چند روز از فین کردن جلوگیری کنید زیرا به بینی فشار وارد می شود و موجب خونریزی می گردد.

هزینه جراحی انحراف بینی

هزینه جراحی انحراف بینی با توجه به میزان انحراف تیغه بینی و میزان جراحی تعیین می شود به همین دلیل از هر اقدامی با یک جراح بینی مشورت کرده و او بینی را معاینه کند .بنابراین هزینه جراحی  انحراف بینی  بسته به نوع درمان ، دستمزد جراح بینی و هزینه کلینیک ویا بیمارستان و اتاق عمل دارد.

برچسب ها : جراحی انحراف بینی | انحراف بینی |عمل انحراف بینی | هزینه جراحی انحراف بینی |عوارض عمل انحراف بینی

جراحی انحراف بینی