عمل جراحی لوزه | هزینه عمل جراحی لوزه

حالا لوزه چیست :

گلو همانند چهار راهی است که انتهای دهان و بینی را به حنجره و مری متصل می ‌کند. لوزه ‌ها توده هایی در قسمت بالای گلو و در انتهای دهان  قرار دارند و در راستای بینی و به دفاع در برابر حمله عفونت ها کمک می‌ کنند. تورم و التهاب لوزه‌ ها در کودکان بسیار شایع‌ است، زیرا آن ها از لوزه های بزرگتری برخوردار هستند و به مرور زمان لوزه های شان کوچکتر می شود.

عمل جراحی لوزه :

در بیشتر اوقات(پاییز و زمستان ) لوزه ها دچار عفونت می شوند و این عفونت باعث رشد آن ها می گردد، این امر موجب ایجاد مشکلاتی می شود که در نهایت فرد باید  عمل جراحی لوزه انجام دهد.

در صورتی که رشد این غدد لنفاوی برای شما مشکلاتی چون: آبسه در اطراف لوزه ها، عفونت، درد، بوی بد دهان و غیره به وجود آورد لازم است تا به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

هنگامی که دیگر کاری از دست آنتی بیوتیک ها بر نمی آید پزشک به شما  انجام عمل جراحی لوزه را توصیه می کند که این عمل جراحی را باید توسط جراح گوش و حلق و بینی انجام دهید.

در اغلب مواقع، جراحی لوزه به صورت سرپایی در بیمارستان یا یک مرکز جراحی صورت می گیرد و بستگی به آزمایش های که دکتر قبل از عمل تجویز میکند نیز میباشد.

طریق عمل جراحی لوزه

این عمل جراحی لوزه ها بیشتر تحت بیهوشی عمومی انجام میشود، بیماراصلا درد یا ناراحتی را در حین عمل احساس نمی کند. بعد از بیهوشی جراح از یک چاقوی خاص (اسکالپل) برای جدا کردن لوزه ها استفاده میکند. در اینجا جراح با استفاده از ابزار های ویژهایی که حرارت یا امواج صوتی  تولید می کند برای از بین بردن یا نابودی بافت لوزهها و جلوگیری از خونریزی بهره میگیرد.
اکثر بیمارانی که که جراحی برداشتن لوزه ها را انجام داده اند، اندکی درد را پس از عمل لوزه خواهند داشت . این درد بیشتر در گلو و گوش ها احساس میشود، احتما اینکه در فک و یا گردن نیز این درد حس شود وجود دارد.

مراقبتهای پس از عمل جراحی لوزه:

1- باید بعد از 12 تا 14 ساعت پس از عمل از انجام فعالیت بدنی شدید اجتناب ورزید. استحمام مجاز است.
2-مصرف داروهای تجویز شده که شامل آنتی بیوتیکها و مسکن (استامینوفن) میباشد.
3-شستن مرتب دهان با سرم شستشو.
4- تا 6 ساعت پس از عمل نباید چیزی بخورید و یا بیاشامید.
5-بهتر است دستگاه بخور سرد در مجاورت بیمار قرار داده شود.
6-تا دو هفته پس از عمل از مصرف آسپرین خودداری ورزید.
7-از صاف کردن گلو و سرفه مکرر تا 2 روز پس از عمل خودداری کنید.
8-دو تا سه روز در خانه استراحت کنید.
9-تا 10 روز پس از عمل باید مایعات و غذاهای نرم مصرف کنید.
10- از مصرف چیپس، پفک، آجیل، نان تست، ذرت بو داده، بیسکوئیت، غذاهای داغ و ادویه دار، غذاهای اسیدی (مثل آب پرتغال و یا گوجه فرنگی) و هرگونه غذای ترد و سفت تا دو هفته پس از عمل خودداری ورزید.
11- جویدن آدامس (با افزایش ترشح بزاق)، آب نبات، بستنی، شیر سرد، آب ولرم و ژله توصیه میشوند.
12-برای جلوگیری از کم آب شدن بدن به میزان کافی آب بنوشید.
13-از استعمال سیگار اجتناب ورزید .

14- درست  روز عمل یا فردای عمل مدفوع بیمار سیاه رنگ می باشد که این بعلت خونی است که حین عمل قورت داده و یا بیمار میتواند به رنگ قهوه ای تیره استفراغ نماید، نگران نباشید.

عوارض بزرگی لوزه ها

1-مشکلات رفتاری:در اینجا بیش فعالی، بی توجهی در کلاس درس، مشکلات در انجام تکالیف درسی، رفتار تهاجمی ...

2-اختلالات شناختی: خوابیدن یک جزو مهم در رشد و تکامل کودک بخصوص مغز در دوران ابتدایی زندگی است. کودکانی که مشکلات خواب و خر خر دارند حافظه و هوش پایینتری نسبت به افراد سالم دارند و متاسفانه اختلالاتی که در این زمینه ایجاد میشوند را نمیشود جبران کرد.

3-شب ادراری: به علت اختلالات هورمونی ایجاد شده به علت خواب بد ایجاد میشود. این شب ادراری ها ثانویه میباشند ( یعنی دیر هنگام ایجاد میشوند ) و به عمل جراحی به خوبی پاسخ میدهند.

4-اختلال رشد: ترشح هورمون رشد هنگام خواب مختل میشود و کمبود اکسیژن و تلاش تنفسی زیاد هنگام خواب از علل ایجاد این اختلال هستند.

5-اختلال رشد جمجمه و صورت: باعث به عقب رفتن فک پایین، بهم خورن تنظیم جفت شدن دندانها، عقب رفتن زبان،دافزایش ارتفاع عمودی صورت، کوچک شدن لب بالا و بزرگ شدن لب پایین میشود.

6-اختلالات قلبی عروقی: بالا بودن دی اکسید کربن و کمبود اکسیژن به مرور باعث نارسایی قلبی میشود.

چه مواقعی نیاز به عمل جراحی لوزه هست:

علت هایی که باعث نیاز به جراحی میشوند نیز به دو دسته تقسیم میشوند.

1-علل عفونی نیاز به عمل جراحی:

- عفونت های مکرر : بیش از شش بار در یک سال یا بیش از سه بار در دو سال متوالی

- عفونت لوزه همراه با تب و تشنج یا بیماریهای دریچه قلبی

-عفونت لوزه مقاوم به درمان طبی

-آبسه های لوزه ها

2- علل انسدادی نیاز به عمل جراحی:

* تنفس دهانی و خرخر طول کشیده

*نارسایی قلبی

* مشکلات بلع

* اختلالت تکلم

*اختلالات رشد صورت و بهم خوردگی تنظیمات جفت شدن دندانها

هزینه عمل جراحی لوزه

این هزینه به تخصص و تجربه جراح گوش و حلق و بینی، هزینه متخصص بیهوشی، هزینه اتاق عمل، هزینه دارو ها، محل جغرافی و غیره بستگی دارد.

برای اطلاع از این هزینه با شماره هایی که در سایت ما وجود دارند تماس بگیرید.دکتر گیلانی متخصص گوش حلق بینی و عمل زیبایی بینی با بیش از چندین سال تجربه

برچسب ها : عمل جراحی لوزه - عمل لوزه - جراحی لوزه

عمل جراحی لوزه | هزینه عمل جراحی لوزه