عفونت گوش | علائم عفونت گوش

یکی از اندام‌های بدن انسان که خیلی مهم است گوش می باشد که اگر دچار عفونت یا چرک شود، مشکلی به نام عفونت گوش به وجود می‌آورد. این مشکل که به دلیل التهاب گوش میانی و اجتماع مایعات چرکی در گوش میانی اتفاق می‌افتد.

نشانه های عفونت و چرک گوش نوزادان و کودکان:

عفونت گوش بسیار دردناک است. نوزادان یا کودکان نمیتوانند درد گوش خود را بیان کنند. اما موارد رایج که باید به آنها توجه شوند، عبارتند از:

-تب

-تکان دادن و کشیدن گوش

-مشکل در خواب

-خروج ترشح و مایع از گوش

-خستگی و نق نقی شدن

-گریه غیرعادی

-مشکلات شنوایی

در این جا پزشک معالج با وسیله‌ای به نام اُتوسکوپ که دارای چراغ و لنز بزرگ‌نمایی است، گوش بیمار را معاینه خواهد کرد و ممکن است موارد زیر را مشاهده کند:

-قرمزی، حباب‌های هوا یا مایعات چرک‌مانند در گوش میانی؛

- ترشح مایعات از گوش میانی؛

- ایجاد سوراخ در پرده‌ی گوش؛

- تورم یا تخریب پرده‌ی گوش.

در صورتی که عفونت گوش در مرحله‌ی پیشرفته باشد، پزشک معالج از مایع داخل گوش نمونه‌برداری کند تا تشخیص بدهد که آیا بیمار به انواع خاصی از باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها آلوده شده است یا نه . تا بعد بهترین درمان را برای بیمار انجام دهد.

چند نشانه عفونت گوش در بزرگسالان عبارتند از:

-اختلال شنوایی: معمولاً افرادی که به این بیماری مبتلا هستند کم شنوایی را تجربه می‌کنند.

-درد گوش:در این بیماری از ابتدایی‌ترین و معمول‌ترین علائم عفونت گوش است.

-تهوع و استفراغ: درصد کمی از مبتلایان حالت تهوع دارند و استفراغ می‌کنند.

-سرماخوردگی:  یکی دیگر از علائم چرک گوش  سرما خوردگی است.

-سردرد: سردرد نیز مشکلی است که به دنبال عفونت گوش دامن‌گیر افراد می‌شود.

به جز این علائم، تب بالا، سردرد، استفراغ، پاسخ ضعیف به صدا و اسهال در بزرگسالان و کودکان دیده می شود.

روش های  درمان عفونت گوش

در بیشتر مواقع  ابتلا به عفونت‌های خفیف گوش بدون دخالت پزشکی بهبود می‌یابند. برخی از روش ها زیر می‌توانند درصورت بروز عفونت خفیف موثر واقع شوند:

-کمپرس گرم به‌وسیله‌ی حوله؛

-مصرف مسکّن‌هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن؛

-استفاده از قطره‌‌‌های گوش؛

-مصرف داروهای ضداحتقان مانند سودواِفِدرین.

نکته مهم دقت داشته باشید که از مصرف خودسرانه‌ی دارو بپرهیزید و چنانچه پس از مصرف دارو (البته طبق توصیه‌ی پزشک) بهبود پیدا نکردید، فورا وضعیت‌تان را مجددا به اطلاع پزشک معالج برسانید تا درصورت نیاز برای‌تان آنتی‌بیوتیک تجویز کند.

طریقه جلوگیری از عفونت گوش

احتمال ابتلا به عفونت گوش را می‌توان به‌ کمک روش های زیر تا حدود زیادی کاهش داد:

-شست‌وشوی مرتب دست‌ها؛

-پرهیز از حضور در محیط‌های خیلی شلوغ؛

-استفاده نکردن از پستانک در نوزادان و خردسالان؛

-تغذیه‌ی کودک با شیر مادر؛

-پرهیز از قرارگیری در معرض دود دست‌ِدوم (دودی که از سوختن تنباکو حاصل می‌شود، مانند دود سیگار)؛

-انجام به‌‌موقع واکسیناسیون.

عوارض احتمالی عفونت گوش :

اگر درمان مناسبی در زمان مناسب انجام نگردد، عفونت گوش، ممکن است تغییرات دائمی مختلفی در گوش و استخوان های اطراف آن ایجاد کند .

برخی از عوارض احتمالی آن عبارتند از:

-کیست در گوش میانی

-سخت شدن بافت گوش میانی

-عفونت استخوان پس گوشی

-آسیب قسمتی از گوش که به حفظ تعادل کمک می کند.

-فلج صورت

-التهاب درون یا اطراف مغز

-خروج آب مداوم از سوراخ پرده گوش

راهکارهایی برای پیشگیری از چرک و عفونت گوش

-در همه حال دست های خود را برای جلوگیری از انتشار عفونت و چرک، مدام بشورید.

-از سیگار کشیدن اجتناب کنید.

-تغذیه با شیر مادر برای نوزادان بهتر است، اما اگر به کودکتان با بطری شیر می دهید، او را صاف نگه دارید.

-سعی کنید به کودک خود PCV واکسن (واکسن پنوموکوکال کانجوگیت) بزنید.

-ازسرماخوردگی های شایع دوری کنید.

برچسب ها : عفونت گوش - درمان عفونت گوش - التهاب گوش - علائم عفونت گوش

عفونت گوش | علائم عفونت گوش

- ارائه رسمی آمار کرونا توسط گوگل جهت دیدن آمار رسمی گوگل کلیک کنید https://www.google.com/covid19-map
توصیه های مهم جراح گوش حلق بینی سید رضا عابدین گیلانی :

در هنگام ملاقات در جلسه اول مشاوره با جراح ، شما جزئیات مربوط به هدف خود از جراحی زیبایی گوش و نتایج مورد انتظارتان از این عمل را برای جراح بیان می کنید. جراح بعد از شنیدن انتظارات شما با بررسی شما را به عنوان کاندیدای عمل جراحی گوش ارزیابی میکند و شکل، اندازه و موقعیت گوش هایتان را بررسی کرده تا مشخص کند که چه نوع تغییراتی باید در آن بدهد. به طور قطعی پزشک جراح هر دو گوش شما را معاینه و بررسی خواهد کرد، حتی در صورتی که شما فکر میکنید فقط یکی از گوشهایتان نیاز به ترمیم یا اصلاح نقص دارد. همچنین جراح چند عکس از گوش ها و صورت شما می گیرد تا بر اساس آنها تناسب بین اجزای صورت شما را تعیین کند. بهتر است با مشاوره با جراح عمل جراحی زیبایی گوش صورت بگیرد و بگذارید او در مورد تمام جزییات این عمل تصمیم بگیرید. بحث دقیق در مورد دلایل شما برای عمل اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در این مرحله بسیار مهم است. حتما سوالات خود را بپرسید و به اندازه کافی اطلاعات دریافت کنید تا بتوانید تصمیم کاملا آگاهانه ای در مورد انجام این عمل جراحی بگیرید. جراح بایستی سوابق پزشکی شما را بررسی کند تا مشخص شود این جراحی هیچ ضرری برای شما ندارد. در آخر از شما خواسته می شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، مبنی بر اینکه با مزیت ها و عوارض احتمالی مربوط به این عمل آشنایی دارید. برای مقایسه نتیجه عمل ممکن است عکسی از قبل و بعد عمل از شما گرفته شود. حتما برای انجام این گونه جراحی ها با جراح گوش مشورت کنید .شما می توانید با جراحی ما در مورد عمل زیبایی یا اتوپلاستی مشاوره کنید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ورد به سایت دکتر گیلانی جراح ومتخصص گوش حلق بینی می توانید با تماس و یا مراجعه به مطب ایشان از مزایا و عوارض جراحی گوش اطلاع پیدا کرده و با مشورت با این جراح بهترین عمل را انجام بدهید. برای دریافت مشاوره با جراح دکتر سید رضا عابدین گیلانی با شماره ای درج شده در سایت تماس بگیرید. برای مشاوره با جراح می توانید با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی همراه باشید.
جراحی زیبایی بینی خود را به دست متخصص گوش حلق بینی بسپارید اگر به فکر این هستید که یک عمل بینی انجام دهید، با متخصص زیبایی بینی ملاقات کنید تا آن را مورد این موضوع بحث کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید که چه چیزی در مورد بینی شما باعث ناراحتی میشود و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز مانند یک جراحی بینی کامل وجود ندارد. هرچند متخصص بینی می تواند ویژگی های صورت را افزایش دهد و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی شما را تایید کند. جراح پلاستیک می تواند ویژگی های صورت را تشریح کند و به شما بگوید که چگونه تغییرات ظاهر شما را بهبود می بخشد. متخصص زیبایی بینی، ساختار بینی و سایر ویژگیهای صورت را ارزیابی خواهد کرد. پس از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. دکتر گیلانی جراح گوش حلق بینی,متخصص گوش حلق بینی.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود. عمل زیبایی بینی توسط دکتر گیلانی جراح و متخصص گوش حلق بینی، انواع جراحی ها و تزریق ها برای زیبایی صورت و‌‌‌ پلک و‌گونه و ...با روش‌های معمول یا با اندوسکوپ جراحی های همزمان سینوزیت و پولیپ با اندوسکوپ. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم است، بازگرداندن عملکرد و افزایش زیبایی بینی با حل مشکل آسیب بینی، نقص مادرزادی، مانع تنفسی و یا رینوپلاستی اولیه شکست خورده است. عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی صورت است که از اهمیت زیادی در بین زنان برخوردا اس نکات مهم مراقبت بعد از عمل بینی پس از جراحی را توسط دکتر گیلانی رعایت کنید مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید.در اغلب موارد، پزشک شما بسته بندی موقت بینی را در داخل بینی خود قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شده و مایع اضافی جذب شود در حالی که بافت های شما بهبود می یابند. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: -سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. شب اول بعد از جراحی، زیر سر خود چند بالش اضافه قرار دهید تا سرتان بالا قرار گیرد. -اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را برندارید. -بعضی از بیماران به طور طبیعی تا 2 الی 3 روز خونریزی دارند. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. -حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. -اگر مجبور شدید عطسه کنید سعی کنید وقتی دهنتان باز است این کار را انجام دهید. -آسپرین مصرف نکیند خونریزی را افزایش میدهد. جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال 98 و جدیدترین انواع آن