لوزه و بیماری های آن

التهاب لوزه ممکن است به صورت حاد باشد که شایع ترین بیماری لوزه است

لوزه ‌ها ممکن است در اندازه طبیعی یا بزرگ ‌تر باشند، اما معمولا ملتهب و قرمز رنگ هستند. گاهی ممکن است ترشحاتی روی آن ها دیده شود. در یک بیمار ممکن است همه این علایم و نشانه ‌ها وجود نداشته باشد.

التهاب  لوزه در مواردی وجود دارد که التهاب حاد یا بسیار زیاد لوزه در چهار تا هفت دوره در یک سال، پنج دوره در 2 سال متوالی یا 3 دوره در 3 سال متوالی رخ دهد.

هیپرتروفی لوزه

بعضی از موارد دچار آسیب زدن به تار های صوتی هم میبشود و برای از بین برد این کار راهای زیادی وجود دارد

ورم تارهای صوتی ممکن است به دلایل گوناگونی مثل سرماخوردگی های ویروسی، عفونت گلو وسینوزیت، استفاده بیش از حد از گلو وحنجره مثل داد و فریاد کردن و صحبت کردن با صدای بلند به مدت طولانی، پدیده رفلاکس یا برگشت غذا از معده به مری (در این افراد گرفتگی صدا در اول صبح بیشتر است و علاوه برآن علائم دیگری هم مثل سوزش سردل یا بدبو و بدمزه شدن صبحگاهی دهان وجود دارد)، دود سیگار، حساسیت های غذایی، دارویی یا فصلی، تغییرات یا مشکلات هورمونی و بالاخره اضطراب و استرس اتفاق بیفتد.

استنشاق بخار آب داغ از درمانهای بسیار موثر است. از دوش آب گرم یا دستگاه بخور کمک بگیرید. اگر مشکل صدای شما به خاطر برگشت غذا از معده به مری است، شب ها موقع خواب سرتان را کمی بالاتر از بدن قرار دهید، 3 تا 4 ساعت قبل از خواب از خوردن خودداری کنید.

در التهاب ناشی از سرماخوردگی تارهای صوتی، آشپرین باعث ازرده شدن بیشتر آنها می شود و گرفتگی صدا را تشدید می کند. در صورت لزوم از مسکن های دیگر استفاده نمایید. سرفه کردن گرفتگی گلو را تشدید می کند .برای جلوگیری از سرفه کردن و آسیب بیشتر به تارهای صوتی، از داروهای ضد سرفه و خلط آور استفاده کنید.

برای درمان این بیماری از داروهای شیمیایی که توسط پزشک تجویز می شود گرفتگی گلو برطرف می شود . البته درمان های خانگی نیز برای درمان گلو درد وجود دارد که باید با پزشک مشورت کرد.

درمان گیاهی برای گلودرد:

1-خوردن شیر با ترنچبین