لوزه و بیماری های آن | التهاب لوزه

در واقع التهاب لوزه ممکن است به صورت حاد باشد که شایع ترین بیماری لوزه است .

در دهان لوزه ‌ها ممکن است در اندازه طبیعی یا بزرگ ‌تر باشند، وقتی که ملتهب و متورم میشود لوزه ها قرمز رنگ میشوند. گاهی ممکن است ترشحاتی روی آن ها دیده شود. در یک بیمار ممکن است همه این علایم و نشانه ‌ها وجود نداشته باشد.

در دهان لوزه‌ها دو گره لنفاوی هستند که هرکدام در یک سمت و پشت گلوی‌تان قرار گرفته‌اند. در این جا آنها به‌عنوان یک مکانیسم دفاعی عمل می‌کنند و مانع سرایت عفونت به بدن‌تان می‌شوند. به وضعیتی که در آن لوزه‌ها عفونی شوند، عفونت لوزه گفته می‌شود. این بیماری عفونی لوزه در هر سنی اتفاق می‌افتد اما در کودکی شایع‌تر است و معمولا از دوران‌ پیش‌دبستانی تا اواسط نوجوانی تشخیص داده می‌شود و با علائمی مانند لوزه‌های متورم، گلودرد و تب همراه است.

باید گفت که التهاب  لوزه در مواردی وجود دارد که التهاب حاد یا بسیار زیاد لوزه در چهار تا هفت دوره در یک سال، پنج دوره در 2 سال متوالی یا 3 دوره در 3 سال متوالی رخ دهد.

درمان گیاهی برای گلودرد:

1-خوردن شیر با ترنچبین

2-خوردن زنجبیل

3- خوردن عسل

4-قرقره با سرکه سیب

5-استفاده از فلفل

6-عسل با آب لیمو

7-استفاده از سیر

نشانه های عفونت ‌لوزه

عفونت ‌لوزه انواع مختلفی دارد و علائم بسیاری از خود نشان می‌دهدمانند:

-گلو‌ درد شدید

-مشکل در بلع یا بلع دردناک

-صدای خشن

-بوی بد دهان

-تب و لرز

-گوش درد

-دل درد

-سر‌درد

-گرفتگی گردن

-درد گردن و فک به دلیل تورم غدد لنفاوی

-لوزه‌های قرمز و متورم

-نقاط سفید یا زرد روی لوز‌ها

-در کودکان خردسال شاهد افزایش تحریک‌پذیری، ضعف اشتها و خستگی بیش از حد هستیم.

درمان عفونت ‌لوزه

عفونت ‌لوزه‌ خفیف لزوما نیازی به درمان ندارد، بخصوص اگر ناشی از ویروسی نظیر سرما‌خوردگی باشد. در موارد شدیدتر آنتی بیوتیک تجویز می‌شود یا ممکن است لوزه‌ها جراحی شوند. آنتی بیوتیک‌ها برای مبارزه علیه عفونت‌های باکتریایی تجویز می‌شوند و تکمیل دوره‌ی درمان بسیار اهمیت دارد. ممکن پزشک از شما بخواهد برای اطمینان از اثربخشی دارو، دفعات بیشتری به او مراجعه کنید.

در این مرحله به جراحی براشتن لوزه‌ها تانسیلکتومی یا لوزه‌برداری گفته می‌شود. این عمل جراحی در گذشته بسیار معمول بود ولی امروزه فقط برای درمان موارد مزمن و عفونت ‌لوزه‌ای که به درمان‌های دیگر پاسخ نمی‌دهد یا عوارض جانبی در پی دارد، انجام می‌شود.

اگر شخصی در اثر عفونت ‌لوزه دچار کم آبی بدن شود، ممکن است نیاز به تزریق مایعات درون وریدی‌ داشته باشد. برای بهبود گلو‌ درد نیز، داروهای ضد درد می‌توانند کمک کنند.

عوارض عفونت ‌لوزه

در مورد  افرادی که عفونت ‌لوزه‌ی مزمن دارند ممکن است آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب را تجربه کنند. این اتفاق زمانی می‌افتد که مسیر تنفسی متورم شده و مانع خوابیدن می‌شود. همچنین امکان دارد عفونت بدتر شود و به قسمت‌های دیگر بدن گسترش یابد.

پیشگیری از عفونت ‌لوزه

عفونت ‌لوزه بسیار واگیردار است. برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری از افراد مبتلا به عفونت دوری کنید. دست‌ها را به‌ویژه پس از تماس با کسی که سرفه، عطسه و گلو درد دارد بشویید. اگر عفونت ‌لوزه دارید سعی کنید تا زمانی که خطر سرایت وجود دارد، از دیگران دور بمانید.

سلولیت (عفونت بافت) لوزه‌ها نیز یکی دیگر از عوارض عفونت ‌لوزه است. در این نوع عفونت، که به آن آبسه‌ی دور‌ لوزه یا آبسه پری تونسیلار گفته می‌شود، پشت لوزه‌ها چرکی می‌شود و نیاز به تخلیه یا جراحی دارد. اگر فردی دوره درمانی آنتی بیوتیک را کامل نکند یا آنتی بیوتیک‌ها باکتری را از بین نبرند، ممکن است عوارضی نظیر تب‌ رماتیسمی ایجاد شود.

برچسب ها : لوزه و بیماری های آن - علائم لوزه و بیماری های آن - درمان لوزه و بیماری های آن - در مورد التهای لوزه

لوزه و بیماری های آن | التهاب لوزه

توصیه های مهم جراح گوش حلق بینی سید رضا عابدین گیلانی :

در هنگام ملاقات در جلسه اول مشاوره با جراح ، شما جزئیات مربوط به هدف خود از جراحی زیبایی گوش و نتایج مورد انتظارتان از این عمل را برای جراح بیان می کنید. جراح بعد از شنیدن انتظارات شما با بررسی شما را به عنوان کاندیدای عمل جراحی گوش ارزیابی میکند و شکل، اندازه و موقعیت گوش هایتان را بررسی کرده تا مشخص کند که چه نوع تغییراتی باید در آن بدهد. به طور قطعی پزشک جراح هر دو گوش شما را معاینه و بررسی خواهد کرد، حتی در صورتی که شما فکر میکنید فقط یکی از گوشهایتان نیاز به ترمیم یا اصلاح نقص دارد. همچنین جراح چند عکس از گوش ها و صورت شما می گیرد تا بر اساس آنها تناسب بین اجزای صورت شما را تعیین کند. بهتر است با مشاوره با جراح عمل جراحی زیبایی گوش صورت بگیرد و بگذارید او در مورد تمام جزییات این عمل تصمیم بگیرید. بحث دقیق در مورد دلایل شما برای عمل اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در این مرحله بسیار مهم است. حتما سوالات خود را بپرسید و به اندازه کافی اطلاعات دریافت کنید تا بتوانید تصمیم کاملا آگاهانه ای در مورد انجام این عمل جراحی بگیرید. جراح بایستی سوابق پزشکی شما را بررسی کند تا مشخص شود این جراحی هیچ ضرری برای شما ندارد. در آخر از شما خواسته می شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، مبنی بر اینکه با مزیت ها و عوارض احتمالی مربوط به این عمل آشنایی دارید. برای مقایسه نتیجه عمل ممکن است عکسی از قبل و بعد عمل از شما گرفته شود. حتما برای انجام این گونه جراحی ها با جراح گوش مشورت کنید .شما می توانید با جراحی ما در مورد عمل زیبایی یا اتوپلاستی مشاوره کنید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ورد به سایت دکتر گیلانی جراح ومتخصص گوش حلق بینی می توانید با تماس و یا مراجعه به مطب ایشان از مزایا و عوارض جراحی گوش اطلاع پیدا کرده و با مشورت با این جراح بهترین عمل را انجام بدهید. برای دریافت مشاوره با جراح دکتر سید رضا عابدین گیلانی با شماره ای درج شده در سایت تماس بگیرید. برای مشاوره با جراح می توانید با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی همراه باشید.
جراحی زیبایی بینی خود را به دست متخصص گوش حلق بینی بسپارید اگر به فکر این هستید که یک عمل بینی انجام دهید، با متخصص زیبایی بینی ملاقات کنید تا آن را مورد این موضوع بحث کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید که چه چیزی در مورد بینی شما باعث ناراحتی میشود و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز مانند یک جراحی بینی کامل وجود ندارد. هرچند متخصص بینی می تواند ویژگی های صورت را افزایش دهد و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی شما را تایید کند. جراح پلاستیک می تواند ویژگی های صورت را تشریح کند و به شما بگوید که چگونه تغییرات ظاهر شما را بهبود می بخشد. متخصص زیبایی بینی، ساختار بینی و سایر ویژگیهای صورت را ارزیابی خواهد کرد. پس از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. دکتر گیلانی جراح گوش حلق بینی,متخصص گوش حلق بینی.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود. عمل زیبایی بینی توسط دکتر گیلانی جراح و متخصص گوش حلق بینی، انواع جراحی ها و تزریق ها برای زیبایی صورت و‌‌‌ پلک و‌گونه و ...با روش‌های معمول یا با اندوسکوپ جراحی های همزمان سینوزیت و پولیپ با اندوسکوپ. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم است، بازگرداندن عملکرد و افزایش زیبایی بینی با حل مشکل آسیب بینی، نقص مادرزادی، مانع تنفسی و یا رینوپلاستی اولیه شکست خورده است. عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی صورت است که از اهمیت زیادی در بین زنان برخوردا اس نکات مهم مراقبت بعد از عمل بینی پس از جراحی را توسط دکتر گیلانی رعایت کنید مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید.در اغلب موارد، پزشک شما بسته بندی موقت بینی را در داخل بینی خود قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شده و مایع اضافی جذب شود در حالی که بافت های شما بهبود می یابند. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: -سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. شب اول بعد از جراحی، زیر سر خود چند بالش اضافه قرار دهید تا سرتان بالا قرار گیرد. -اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را برندارید. -بعضی از بیماران به طور طبیعی تا 2 الی 3 روز خونریزی دارند. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. -حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. -اگر مجبور شدید عطسه کنید سعی کنید وقتی دهنتان باز است این کار را انجام دهید. -آسپرین مصرف نکیند خونریزی را افزایش میدهد. جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال 98 و جدیدترین انواع آن