خونریزی بینی | علت خونریزی بینی

البته باید گفت که خونریزی بینی ترسناک نیست که به راحتی قابل درمان می باشد. خونریزی بینی بسته به اینکه خونریزی از قسمت جلویی بینی اتفاق افتاده باشد یا قسمت خلفی و پشت بینی، می تواند منشا های متفاوتی داشته باشد.

خونریزی بینی علل مختلفی دارد:

1-وقتی بینی ضربه می خورد. بیشتر اوقات ضربه به بینی باعث خون دماغ می شود. ضربه به قسمت بیرونی دماغ یا ضربه ای که به دلیل تحریک مکرر در اثر سرما به داخل بینی وارد شود، می تواند باعث این موضوع شود.

2-داروهایی که باعث خونریزی بینی می شود.بیمارهایی زمینه ای مانند ناتوانی  انعقادخون است که باعث خونریزی می شود.که با استفاده از رقیق کننده های خون مانند وارفارین یا آسپرین ایجاد می شود.

3-بیمارهای کبدی،فشار خون بالا،انحراف تیغه وسط بینی ،سخت شدن سرخرگ ها،کمبود کلسیم و تومورهاو......که باعث خونریزی می شود.

معمولا خونریزی بینی  تنها از یکی از سوراخ های بینی رخ می دهد. اگر خونریزی شدید باشد و سوراخ بینی که خون می آید مسدود شود، ممکن است خونریزی به سوراخ دیگر هم سرایت کند. خون همچنین می تواند دوباره به گلو و معده رفته و حتی باعث استفراغ خون شود. علائم از دست دادن بیش از حد خون شامل سر گیجه، گیجی و غش است.

مهم ترین درمانی که  برای خونریزی بینی خیلی ها با آن آشنا هستند استفاده از یخ است. یخ با کاهش التهاب خونریزی را کاهش می دهد. یکی از درمان های خانگی خون دماغ این است که روی یک پارچه کمی سرکه سفید بریزید و آن را در سوراخ بینی قرار دهید. این کار دیوار رگ های خونی را مستحکم می کند.خوردن چای سبز،آب پرتقال،مصرف پرتقال باعث لخته شدن خون می شود.

برچسب ها : خونریزی بینی - عمل بینی - جراحی عمل بینی - علت خونریزی بینی

خونریزی بینی | علت خونریزی بینی