خرو پف | علت خرو پف

طبق نظر پزشکان خروپف کردن یک صدای نسبتا خشن می باشد که به دلیل عبور جریان هوا در بافت گلو ایجاد می شود  و باعث می شود که بافت ها هنگام نفس کشیدن کمی به لرزش در بیایند .

باید بدانید که خروپف زمانی ایجاد میشود که شما نمی‌توانید در حین خواب، هوا را آزادنه از بینی و حلق‌ خود عبور بدهید، در این حالت باعث لرزش و ارتعاش بافت‌های اطراف این ارگان‌ها  گلو می‌شود و صدای آشنای خروپف را تولید می‌کند. افرادی که خروپف می‌کنند معمولا در بینی و حلق‌شان بافت اضافی دارند یا بافت این قسمت‌ها (شُل) است که همین موجب ارتعاش آن می‌شود. قرار گرفتن موقعیت زبان‌ نیز می‌تواند مانع تنفس بشود.

خرخر کردن به علت ارتعاش کام نرم (بخش نرم سقف دهان)،هنگامی که ریه ها در مقابل مجاری هوایی مسدود شده  است و هوا را به درون می کشد به وجود می آید. البته این بیماری در کودکانی که  برزگی لوزه دارند اغلب باعث خرخر کرن در خواب می شود. خروپف مشکل چندان جدی و بزرگی نیست ولی در برخی موارد علت یک بیماری خطر ناک است که وخیم ترین این بیماری ها قطع تنفس انسدادی درهنگام خواب می باشد.در هروضعیت یا ماده ای که باعث شل شدن عضلات این ناحیه یا منجر به ساخته شدن بافت چربی در آن شود می تواند به خرخرکردن  منجر شود.

عوامل چون آلرژی،چاقی،مصرف داروهای خاص،سیگار،الکل و مشکل در گلو و مجاری بینی این بیماری خرو پف را به وجود می آورد.

علت خرو پف

کام نرم: این بخشی از سقف دهان شما است که درست در پشت دهان قرار دارد.

پشت زبان: پشت گلو. لوزه ها را شامل می شود که بافت های برجسته ای هستند، که در هر دو طرف پشت گلو قرار دارند ؛ این ،شامل زبان کوچک است، که گوشتی کوچک است و در وسط پشت گلو آویزان است.

خروپف در طول شب باعث قطع تنفس و کمبود اکسیژن به بدن می شود.

البته قطع تنفس و انسداد در شب باعث قطعه قطعه شدن خواب و این کمبود خواب باعث بیماری نارکولپسی (حملات خواب ) می شود.

در هنگام مراجعه به پزشک باید توصیه او را برای کاهش خرو پف که عبارتند از:

کاهش وزن

اجتناب از مصرف غذاهای سنگین

اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی

ترک سیگار

خوابیدن به پهلو و بدون بالش خوابیدن است.

متخصص گوش و حلق و بینی بعد از معاینه دقیق درمان را شروع می کند که در بعضی از موارد عمل جراحی انجام می شود. این عمل با بازکردن مجرای هوایی و رفع انسداد صورت می گیرد و عاملی که باعث خروپف می شود از بین میرود.

جراحی سومنوپلاستی در این عمل از امواج رادیویی پر فرکانس ،بافت کام نرم کاهش داده می شود تا از انسداد مسیر هوا جلوگیری شود.

برچسب ها : همه چیز در مورد خرو پف - علت خرو پف - بهترین راه حل برای درمان خرو پف - خروپف

خرو پف | علت خرو پف