سندرم سوزش دهانی | درمان سندرم سوزش دهانی

سندرم سوزش دهانی سبب می شود فرد سوزش دردناکی شبیه به سوزش یک واکنش آلرژی یا واکنش رفلاکس اسیدی را تجربه کند.این بیماری در دهان ،گلو ،لثه ها،لب ها ظاهر می شود.

این عارضه سندرم سوزش دهان (BMS) احساس گرمایی است که می تواند به روی زبان، لب ها، سقف دهان یا تمام قسمت های دهان شما تاثیر بگذارد.

وقتی  این احساس را تجربه می کنید که نحوه ی ارسال پیام ها از طریق عصب های دهان به مغزتان تغییر کند، مثلا در مورد طعم و درجه حرارت. هنگامی که مغز شما این پیام ها را به درستی درک نکند، می تواند باعث احساس درد یا سوزش شود.

علائم احتمالی سندرم سوزش دهانی عبارتند از:

-دهان خشک

-ریفلاکس اسید (زمانی که اسید معده شما به داخل دهان شما می آید)

-برفک (یک عفونت قارچی در دهان، همچنین به نام کاندیدا نیز نامیده می شود)

-کمبود تغذیه ای (به عنوان مثال، زمانی که بدن شما به اندازه کافی آهن، ویتامین B12 یا اسید فولیک تولید یا ذخیره نکند)

-دیابت

-مشکلات تیروئید

علائم بیماری سندرم سوزش دهانی
-احساس ناخوشایند و همین‌طور سوزش دردناک در کام، گلو، لب‌ها، زبان و لثه
- بی‌حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در دهان یا نوک زبان
- پوسیدگی دندان
- بوی بد دهان
- سوزش دهان و خشک شدن دهان
- تشنگی بیش از حد
- از دست دادن اشتها
- احساس کردن طعم فلز و تلخی در دهان

تغییر طعم در دهان وطعم فلز در دهان حتی بعد از مسواک زدن و غذا خوردن از بین نمی رود.

در اغلت موارد میان کمبود آهن و سندرم سوزش دهانی رابطه مستقیم وجود دارد.

پس مصرف غذاهای آهن دار همچون(عدس،اسفناج،پسته)علام این بیماری را کاهش یا از بین می برد.

یکی دیگر از علل سندرم سوزش دهان کمبود ویتامین ب 12است.

تشخیص و درمان سندرم سوزش دهانی

در صورت دیدن این علائم باید به پزشک مراجعه کرد. پزشک با آزمایشاتی از جمله تست اندازه گیری بزاق،تستGERD،آزمایش آلرژی،روانشناختی،خونو همچنین میکروارکانیسم اقدام  تشخیص دقتی در مورد این بیماری می کند.

این بیماری باعث افسردگی،اضطراب،تحریک پذیری،مشکل در عمل خوردن و خواب می شود.

پزشک ممکن است برای درمان این بیماری سی تی اسکن یلMRIتجویز کند .در واقع، درمان سندرم سوزش دهان بستگی به علل ایجادکننده‌ی آن دارد. در بعضی موارد، هنگامی ‌که علت دقیق سوزش دهان مشخص نشود، ممکن است دشوار باشد که این بیماری را به طور کامل درمان کنید.

راه های کاهش علائم سندرم سوزش دهانی :

-گاهی آب را مزه مزه کنید و بنوشید

-مکیدن یخ خرد شده

-جویدن آدامس بدون قند – این کار به شما کمک می کند بزاق زیادی تولید کنید که به جلوگیری از خشک شدن دهان کمک می کند.

-اجتناب از چیزهایی که دهان شما را تحریک می کنند - مانند غذاهای گرم و تند، دهانشویه هایی که حاوی الکل هستند، میوه ها و آبمیوه های اسیدی.

-اجتناب از تنباکو و محصولات الکلی

درمان های خانگی نیز برای درمان این بیماری وجود دارد .همانطور که می دانید این گونه درمان ها باید زیر نظر پزشک انجام شود.

چند نکته ساده در رابطه با رژیم غذایی برای درمان علائم سندروم سوزش دهان عبارتند از:

– از آن‌جایی که بیماری‌ها و مسائل مربوط به تیروئید می‌تواند خطر ابتلا به سندرم سوزش دهان را افزایش دهد، بنابراین اگر می‌خواهید این سندرم را درمان کنید، باید با بیماری‌های ایجادکننده‌ی این مشکل را در خودتان درمان کنید. با پیروی از رژیم‌های سالمی که پزشک برای‌تان تجویز کرده‌است، شروع کنید. کم‌کم مشکل‌تان برطرف خواهد شد.

برچسب ها : علت سندرم سوزش دهانی - درمان سندرم سوزش دهانی - علائم سندرم سوزش دهانی - سندرم سوزش دهان

سندرم سوزش دهانی | درمان سندرم سوزش دهانی

توصیه های مهم جراح گوش حلق بینی سید رضا عابدین گیلانی :

در هنگام ملاقات در جلسه اول مشاوره با جراح ، شما جزئیات مربوط به هدف خود از جراحی زیبایی گوش و نتایج مورد انتظارتان از این عمل را برای جراح بیان می کنید. جراح بعد از شنیدن انتظارات شما با بررسی شما را به عنوان کاندیدای عمل جراحی گوش ارزیابی میکند و شکل، اندازه و موقعیت گوش هایتان را بررسی کرده تا مشخص کند که چه نوع تغییراتی باید در آن بدهد. به طور قطعی پزشک جراح هر دو گوش شما را معاینه و بررسی خواهد کرد، حتی در صورتی که شما فکر میکنید فقط یکی از گوشهایتان نیاز به ترمیم یا اصلاح نقص دارد. همچنین جراح چند عکس از گوش ها و صورت شما می گیرد تا بر اساس آنها تناسب بین اجزای صورت شما را تعیین کند. بهتر است با مشاوره با جراح عمل جراحی زیبایی گوش صورت بگیرد و بگذارید او در مورد تمام جزییات این عمل تصمیم بگیرید. بحث دقیق در مورد دلایل شما برای عمل اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در این مرحله بسیار مهم است. حتما سوالات خود را بپرسید و به اندازه کافی اطلاعات دریافت کنید تا بتوانید تصمیم کاملا آگاهانه ای در مورد انجام این عمل جراحی بگیرید. جراح بایستی سوابق پزشکی شما را بررسی کند تا مشخص شود این جراحی هیچ ضرری برای شما ندارد. در آخر از شما خواسته می شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، مبنی بر اینکه با مزیت ها و عوارض احتمالی مربوط به این عمل آشنایی دارید. برای مقایسه نتیجه عمل ممکن است عکسی از قبل و بعد عمل از شما گرفته شود. حتما برای انجام این گونه جراحی ها با جراح گوش مشورت کنید .شما می توانید با جراحی ما در مورد عمل زیبایی یا اتوپلاستی مشاوره کنید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ورد به سایت دکتر گیلانی جراح ومتخصص گوش حلق بینی می توانید با تماس و یا مراجعه به مطب ایشان از مزایا و عوارض جراحی گوش اطلاع پیدا کرده و با مشورت با این جراح بهترین عمل را انجام بدهید. برای دریافت مشاوره با جراح دکتر سید رضا عابدین گیلانی با شماره ای درج شده در سایت تماس بگیرید. برای مشاوره با جراح می توانید با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی همراه باشید.
جراحی زیبایی بینی خود را به دست متخصص گوش حلق بینی بسپارید اگر به فکر این هستید که یک عمل بینی انجام دهید، با متخصص زیبایی بینی ملاقات کنید تا آن را مورد این موضوع بحث کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید که چه چیزی در مورد بینی شما باعث ناراحتی میشود و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز مانند یک جراحی بینی کامل وجود ندارد. هرچند متخصص بینی می تواند ویژگی های صورت را افزایش دهد و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی شما را تایید کند. جراح پلاستیک می تواند ویژگی های صورت را تشریح کند و به شما بگوید که چگونه تغییرات ظاهر شما را بهبود می بخشد. متخصص زیبایی بینی، ساختار بینی و سایر ویژگیهای صورت را ارزیابی خواهد کرد. پس از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. دکتر گیلانی جراح گوش حلق بینی,متخصص گوش حلق بینی.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود. عمل زیبایی بینی توسط دکتر گیلانی جراح و متخصص گوش حلق بینی، انواع جراحی ها و تزریق ها برای زیبایی صورت و‌‌‌ پلک و‌گونه و ...با روش‌های معمول یا با اندوسکوپ جراحی های همزمان سینوزیت و پولیپ با اندوسکوپ. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم است، بازگرداندن عملکرد و افزایش زیبایی بینی با حل مشکل آسیب بینی، نقص مادرزادی، مانع تنفسی و یا رینوپلاستی اولیه شکست خورده است. عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی صورت است که از اهمیت زیادی در بین زنان برخوردا اس نکات مهم مراقبت بعد از عمل بینی پس از جراحی را توسط دکتر گیلانی رعایت کنید مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید.در اغلب موارد، پزشک شما بسته بندی موقت بینی را در داخل بینی خود قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شده و مایع اضافی جذب شود در حالی که بافت های شما بهبود می یابند. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: -سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. شب اول بعد از جراحی، زیر سر خود چند بالش اضافه قرار دهید تا سرتان بالا قرار گیرد. -اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را برندارید. -بعضی از بیماران به طور طبیعی تا 2 الی 3 روز خونریزی دارند. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. -حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. -اگر مجبور شدید عطسه کنید سعی کنید وقتی دهنتان باز است این کار را انجام دهید. -آسپرین مصرف نکیند خونریزی را افزایش میدهد. جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال 98 و جدیدترین انواع آن