گلو درد | علت گلو درد

گلو درد اغلب مواقع به دلیل ویروس یا میکروب ها ایجاد می شوند.رفلاکس معده،ترشحات پشت حلق،سرفه های مزمن،حساسیت و شیگار نیز باعث گلو درد می شود.

گلو درد به طور مستقیم توسط ویروس ها و میکروب ها که باعث عفونت می شود صورت میگیرد.

گلودرد ویروسی شایع ترین علت گلو درد است.علائم این بیماری عبارنتد از:

سرما خوردگی ،کونژلتیویت،خستگی یا کوفتگی عضلانی  یا گرفتگی صداو تب خفیف می باشد.

در بچه ها این علائم چون تهوع،استفراغ،درد های شکمی و اسهال است.

انواع گلو درد های ویروسی بیماری منونوکلئوزیس عفونی است که بیشتر در افراد 15تا30 سال دیده می شود.

علائم بالینی این بیماری شامل تب،گلو درد،وجود ترشحات فراوان بر روی لوزه،بزرگ شدن غدد لنفاوی گردن و گاهی بزرگ شدن کبد و طحال است.

آیا گلودرد ناشی از سرماخوردگی با دارو قابل درمان است؟

بیشتر دارهای ضدسرماخوردگی، علائم سرماخوردگی و گلودرد را کاهش می‌دهد. اما تقریبا تمامی این داروها، کمترین فایده را دارند. برخی از داروهای سرماخوردگی عبارتند از:

-داروهای مسکن؛ مثل استامینوفن، ایبوبروفن، ناپروکسن برای از بین بردن درد و تیرکشیدن ناشی از گلودرد و سرماخوردگی.(توجه داشته باشید، نباید به کودکان‌ آسپرین داده شود زیرا این دارو با اختلالی به نام سندرم ری مرتبط است که می‌تواند آسیب‌های مغزی شدید و مرگ را در پی داشته باشد.)؛

-اسپری‌های گلودرد و قرص‌های مکیدنی که موقتا موجبِ تسکین درد گلو و بی‌حس شدن آن می‌شوند. (بهتر است قرص‌های مکیدنی به کودکان داده نشود)؛

-اسپری بینی که گلو درد ناشی از ترشحات پشت حلق -همان ترشحاتی که در حفره‌ی گلو جمع می‌شوند را برطرف می‌کند.

بعد از مشاهده این علائم باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد تا پزشک با تجویز داروهای مناسب درمان را بر روی بیمار انچام دهد.تجویز آمپی سلین و آموکسی سیلین توسط پزشک صورت می گیرد.

برچسب ها : گلو درد - علت گلو درد - علائم گلو درد - علل گلو درد - بهترین درمان گلو درد

گلو درد | علت گلو درد

- ارائه رسمی آمار کرونا توسط گوگل جهت دیدن آمار رسمی گوگل کلیک کنید https://www.google.com/covid19-map
توصیه های مهم جراح گوش حلق بینی سید رضا عابدین گیلانی :

در هنگام ملاقات در جلسه اول مشاوره با جراح ، شما جزئیات مربوط به هدف خود از جراحی زیبایی گوش و نتایج مورد انتظارتان از این عمل را برای جراح بیان می کنید. جراح بعد از شنیدن انتظارات شما با بررسی شما را به عنوان کاندیدای عمل جراحی گوش ارزیابی میکند و شکل، اندازه و موقعیت گوش هایتان را بررسی کرده تا مشخص کند که چه نوع تغییراتی باید در آن بدهد. به طور قطعی پزشک جراح هر دو گوش شما را معاینه و بررسی خواهد کرد، حتی در صورتی که شما فکر میکنید فقط یکی از گوشهایتان نیاز به ترمیم یا اصلاح نقص دارد. همچنین جراح چند عکس از گوش ها و صورت شما می گیرد تا بر اساس آنها تناسب بین اجزای صورت شما را تعیین کند. بهتر است با مشاوره با جراح عمل جراحی زیبایی گوش صورت بگیرد و بگذارید او در مورد تمام جزییات این عمل تصمیم بگیرید. بحث دقیق در مورد دلایل شما برای عمل اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در این مرحله بسیار مهم است. حتما سوالات خود را بپرسید و به اندازه کافی اطلاعات دریافت کنید تا بتوانید تصمیم کاملا آگاهانه ای در مورد انجام این عمل جراحی بگیرید. جراح بایستی سوابق پزشکی شما را بررسی کند تا مشخص شود این جراحی هیچ ضرری برای شما ندارد. در آخر از شما خواسته می شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، مبنی بر اینکه با مزیت ها و عوارض احتمالی مربوط به این عمل آشنایی دارید. برای مقایسه نتیجه عمل ممکن است عکسی از قبل و بعد عمل از شما گرفته شود. حتما برای انجام این گونه جراحی ها با جراح گوش مشورت کنید .شما می توانید با جراحی ما در مورد عمل زیبایی یا اتوپلاستی مشاوره کنید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ورد به سایت دکتر گیلانی جراح ومتخصص گوش حلق بینی می توانید با تماس و یا مراجعه به مطب ایشان از مزایا و عوارض جراحی گوش اطلاع پیدا کرده و با مشورت با این جراح بهترین عمل را انجام بدهید. برای دریافت مشاوره با جراح دکتر سید رضا عابدین گیلانی با شماره ای درج شده در سایت تماس بگیرید. برای مشاوره با جراح می توانید با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی همراه باشید.
جراحی زیبایی بینی خود را به دست متخصص گوش حلق بینی بسپارید اگر به فکر این هستید که یک عمل بینی انجام دهید، با متخصص زیبایی بینی ملاقات کنید تا آن را مورد این موضوع بحث کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید که چه چیزی در مورد بینی شما باعث ناراحتی میشود و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز مانند یک جراحی بینی کامل وجود ندارد. هرچند متخصص بینی می تواند ویژگی های صورت را افزایش دهد و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی شما را تایید کند. جراح پلاستیک می تواند ویژگی های صورت را تشریح کند و به شما بگوید که چگونه تغییرات ظاهر شما را بهبود می بخشد. متخصص زیبایی بینی، ساختار بینی و سایر ویژگیهای صورت را ارزیابی خواهد کرد. پس از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. دکتر گیلانی جراح گوش حلق بینی,متخصص گوش حلق بینی.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود. عمل زیبایی بینی توسط دکتر گیلانی جراح و متخصص گوش حلق بینی، انواع جراحی ها و تزریق ها برای زیبایی صورت و‌‌‌ پلک و‌گونه و ...با روش‌های معمول یا با اندوسکوپ جراحی های همزمان سینوزیت و پولیپ با اندوسکوپ. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم است، بازگرداندن عملکرد و افزایش زیبایی بینی با حل مشکل آسیب بینی، نقص مادرزادی، مانع تنفسی و یا رینوپلاستی اولیه شکست خورده است. عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی صورت است که از اهمیت زیادی در بین زنان برخوردا اس نکات مهم مراقبت بعد از عمل بینی پس از جراحی را توسط دکتر گیلانی رعایت کنید مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید.در اغلب موارد، پزشک شما بسته بندی موقت بینی را در داخل بینی خود قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شده و مایع اضافی جذب شود در حالی که بافت های شما بهبود می یابند. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: -سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. شب اول بعد از جراحی، زیر سر خود چند بالش اضافه قرار دهید تا سرتان بالا قرار گیرد. -اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را برندارید. -بعضی از بیماران به طور طبیعی تا 2 الی 3 روز خونریزی دارند. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. -حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. -اگر مجبور شدید عطسه کنید سعی کنید وقتی دهنتان باز است این کار را انجام دهید. -آسپرین مصرف نکیند خونریزی را افزایش میدهد. جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال 98 و جدیدترین انواع آن