گلو درد | علت گلو درد

در حقیقت گلو درد زمانی اتفاق می افتد که به علت ورود ویروس یا میکروب ها به قسمت دهان ایجاد می شوند. گلو درد ،نتیجه التهاب گلو است، لوله ای که از پشت دهان به مری ادامه می یابد .رفلاکس معده،ترشحات پشت حلق،سرفه های مزمن،حساسیت و شیگار نیز باعث گلو درد می شود.

گلو درد به طور مستقیم توسط ویروس ها و میکروب ها که باعث عفونت می شود صورت میگیرد.

گلودرد ویروسی شایع ترین علت گلو درد است.علائم این بیماری عبارنتد از:

سرما خوردگی ،کونژلتیویت،خستگی یا کوفتگی عضلانی  یا گرفتگی صداو تب خفیف می باشد.

در بچه ها این علائم چون تهوع،استفراغ،درد های شکمی و اسهال است.

انواع گلو درد های ویروسی بیماری منونوکلئوزیس عفونی است که بیشتر در افراد 15تا30 سال دیده می شود.

علائم بالینی این بیماری شامل تب،گلو درد،وجود ترشحات فراوان بر روی لوزه،بزرگ شدن غدد لنفاوی گردن و گاهی بزرگ شدن کبد و طحال است.

آیا گلودرد ناشی از سرماخوردگی با دارو قابل درمان است؟

بیشتر دارهای ضدسرماخوردگی، علائم سرماخوردگی و گلودرد را کاهش می‌دهد. اما تقریبا تمامی این داروها، کمترین فایده را دارند. برخی از داروهای سرماخوردگی عبارتند از:

-داروهای مسکن؛ مثل استامینوفن، ایبوبروفن، ناپروکسن برای از بین بردن درد و تیرکشیدن ناشی از گلودرد و سرماخوردگی.(توجه داشته باشید، نباید به کودکان‌ آسپرین داده شود زیرا این دارو با اختلالی به نام سندرم ری مرتبط است که می‌تواند آسیب‌های مغزی شدید و مرگ را در پی داشته باشد.)؛

-اسپری‌های گلودرد و قرص‌های مکیدنی که موقتا موجبِ تسکین درد گلو و بی‌حس شدن آن می‌شوند. (بهتر است قرص‌های مکیدنی به کودکان داده نشود)؛

-اسپری بینی که گلو درد ناشی از ترشحات پشت حلق -همان ترشحاتی که در حفره‌ی گلو جمع می‌شوند را برطرف می‌کند.

بعد از مشاهده این علائم باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد تا پزشک با تجویز داروهای مناسب درمان را بر روی بیمار انچام دهد.تجویز آمپی سلین و آموکسی سیلین توسط پزشک صورت می گیرد.

برچسب ها : گلو درد - علت گلو درد - علائم گلو درد - علل گلو درد - بهترین درمان گلو درد

گلو درد | علت گلو درد

قطعاتی که در فروشگاه مزدا شاپ به فروش می رسد از قسمت های مختلف خودرو مانند : قسمت بدنه ، موتوری ، شاسی ، قسمت های الکترنیکی و برقی و قسمت های کابین خودرو می باشد که همگی از خود شرکت مزدا بوده و دارای ضمانت اصلی و فابریکی است . لوازم یدکی مزدا 323 را با اطمینان خریدداری کرده و روی خودرو خود نصب کنید . لیست این قطعات در صفحه پایین وجود دارد و صورت اطلاعات دقیقتر در مورد قطعات می توانید با ما در سایت تماس بگیرید.

المنت میله ای المنت فشنگی المنت کمربندی ترموکوپل صنایع حرارتی ما , وارد کننده و توزیع کننده انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در ایران می باشد و سابقه درخشان 20ساله آن و تایید مشتریان می تواند بهترین سرمایه ما باشد.

برای تامین امنیت خودرو و اپشن خودرو اپشن خودرو خود با حضور در مرکز تخصصی کار آپشن ایران می توانید از خدمات این مرکز بهره مند شوید. تمام خدمات این مرکز به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی و با ضمانت صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. آپشن خودرو یکی از یا تعدادی از جذاب ترین عملکردهای لوکس هر خودرو میتواند به شمار برود که برای هر ماشین میتواند متفاوت و متعدد گوناگون باشند، اپشن خودرو را میتوانید با کمترین قیمت و ضمانت 18 ماهه و نصب فابریکی و حرفه ای در کار آپشن ایران داشته باشید چرا که ما تنها ترین و تخصصی ترین آپشن خودرو در کشور میباشیم