گلوسیت یا ورم زبان | التهاب زبان

این شایع ترین بیماری زبان است از التهاب حاد یا مزمن زبان در اثر دلایل گوناگون که گاهی مسری است و به نام گلوسیت نیز می گویند.

التهاب زبان یک بیماری سرطانی نمی باشد. زبان متورم با رنگ قرمز روشن ،زخم متورم با رنگ قرمز روشن،مویی شکل شدن زبان،گاهی همراه با سطحی سیاه و قرمز شدن نوک و گوشه های زبان از نشانه های بیماری التهاب زبان است.

علل التهاب زبان :

آلرژی به خمیر دندان ،دهان شویه ،خوشبوکننده دهان،رنگ آبنبات

پلاستیک دندان مصنوعی ، داروهای فشار خون

خشکی دهان ازبین رفتن غدد تولیدکننده بزاق

عفونت به باکتری یا ویروس(تبخال دهان)

آسیب ناشی از سوختگی و غیره........

عوامل تشدید کننده التهاب زبان:

سیگار

دیابت شیرین

موادشیمیایی

تغذیه نامناسب

اضطراب و افسردگی

علائم التهاب زبان یا گلوسیت:

سخت جویدن و بلعیدن غذا و حرف زدن

سطح نرم زبان و زخم و نازک شدن آن

تغییر رنگ زبان: اگر زبان بی رنگ باشه نشانه کم خونی ،قرمز رنگ بودن زبان نشانه کمبود ویتامین ب

عوارض گلوسیت یا ورم زبان

- بسته شدن راه های هوایی برای نفس کشیدن

- سخت صحبت کردن، جویدن و بلعیدن

راه های تشخیص گلوسیت

-برای درمان و تشخیص گلوسیت باید فرد توسط دندان پزشک معاینه شود.

- برجستگی های انگشت مانند در سطح زبان که به نام پاپیل (پرز) معروفند، ممکن است از بین رفته باشد.

- زبان متورم یا تکه های متورم در زبان دیده می شود.

پزشک سوالاتی را در زمینه سابقه بیماری گلوسیت و روش زندگی از فرد خواهد پرسید تا علت ورم زبان مشخص شود.

آزمایش خون برای رد بیماری های دیگر، ممکن است انجام شود.

در هر صورت اگر این بیماری را داشتید به پزشک مراجعه کرده و پزشک با معاینه و انجام آزمایش برای تشخیص التهاب زبان و رد کردن بیماری های دیگر درمان را برای شما شروع می کند.

درمان گلوسیت یا ورم زبان

هدف از درمان، کاهش ورم می باشد. درمان در افراد مختلف بر اساس علت آن می باشد. اگر ورم زبان بسیار شدید باشد، نیازمند بستری شدن در بیمارستان می باشد.

- بهداشت خوب دهان یکی از موارد مهم در درمان می باشد. دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنید.

- اگر گلوسیت ناشی از عفونت باشد، داروهای آنتی بیوتیک، ضد قارچ ها و دیگر داروهای ضدمیکروبی ممکن است تجویز شوند.

- برای درمان کم خونی و کمبودهای تغذیه ای باید رژیم غذایی تغییر کند و مکمل ها را مصرف کرد.

- از محرک هایی نظیر غذاهای داغ و ادویه دار، الکل و تنباکو باید دوری کنید.

- از محصولاتی که دارای دارچین و یا نعناع می باشند نیز باید خودداری کنید.

- غرغره کردن با آب نمک، سه بار در روز

پیشگیری  از بیماری گلوسیت یا ورم زبان

- رعایت بهداشت دهان

- مرتب مسواک زدن و استفاده از نخ دندان

- شرکت کردن در فعالیت های ورزشی

- تغذیه سالم

- باید نوشیدن زیاد آب که باعث ترشح کافی بزاق شود و کمک به کاهش رشد باکتری کند.

- از مصرف شکلات، مرکبات، غذاهای اسیدی (سرکه و ترشی)، آجیل های شور و یا چیپس سیب زمینی باید خودداری کنید.

- با آب نمک سه بار و یا بیشتر در روز، دهانتان را بشویید.

برچسب ها : گلوسیت یا ورم زبان - علت گلوسیت یا ورم زبان - التهاب گلوسیت یا ورم زبان - درمان گلوسیت یا ورم زبان

گلوسیت یا ورم زبان | التهاب زبان

قطعاتی که در فروشگاه مزدا شاپ به فروش می رسد از قسمت های مختلف خودرو مانند : قسمت بدنه ، موتوری ، شاسی ، قسمت های الکترنیکی و برقی و قسمت های کابین خودرو می باشد که همگی از خود شرکت مزدا بوده و دارای ضمانت اصلی و فابریکی است . لوازم یدکی مزدا 323 را با اطمینان خریدداری کرده و روی خودرو خود نصب کنید . لیست این قطعات در صفحه پایین وجود دارد و صورت اطلاعات دقیقتر در مورد قطعات می توانید با ما در سایت تماس بگیرید.

المنت میله ای المنت فشنگی المنت کمربندی ترموکوپل صنایع حرارتی ما , وارد کننده و توزیع کننده انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در ایران می باشد و سابقه درخشان 20ساله آن و تایید مشتریان می تواند بهترین سرمایه ما باشد.

برای تامین امنیت خودرو و اپشن خودرو اپشن خودرو خود با حضور در مرکز تخصصی کار آپشن ایران می توانید از خدمات این مرکز بهره مند شوید. تمام خدمات این مرکز به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی و با ضمانت صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. آپشن خودرو یکی از یا تعدادی از جذاب ترین عملکردهای لوکس هر خودرو میتواند به شمار برود که برای هر ماشین میتواند متفاوت و متعدد گوناگون باشند، اپشن خودرو را میتوانید با کمترین قیمت و ضمانت 18 ماهه و نصب فابریکی و حرفه ای در کار آپشن ایران داشته باشید چرا که ما تنها ترین و تخصصی ترین آپشن خودرو در کشور میباشیم