ماسئوئیدت | جراحی ماسئوئیدت

ماستوئیدیت نوعی عفونت جدی در فرایند ماستوئید است که استخوانی محکم و برجسته در پشت و زیر گوش است. که بیشتر موارد به علت درمان نشدن عفونت های گوش ایجاد می شود. این بیماری اگر درمان نشود باعث مرگ می باشد.

علائم این بیماری شامل ورم پشت گوش،خروج چرک از گوش ، درد شدید و دشواری در شنوایی است.در صورت درمان نشدن عفونت های گوش که در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند این عفونت به سمت بافتهای استخوانی  از جمله استخوان ها همانند فرایند ماستوئیدت حرکت می کند.

این علائم در کودکان به علت سن کم شامل تغییر در خوی و خلق،گریه های مکرر،کج کردن سر به یک طرف،کشیدن گوش ها.

در صورت درمان نشدن ماستوئیدت عفونت در جمجمه ،خون و اندام های دیگر ایجاد می شود.و همچنین باعث عفونت کشنده به نام سپس می گردد.

حفرات ماستوئید گوش یا سلول های پستانی، سلول های هوایی هستند که در ضخامت بخش ماستوئیدی استخوان گیج گاهی قرار دارند. ماستوئید در پشت گوش خارجی واقع شده است ماستوئید ضائده ای از استخوان تمپورال است که در پشت گوش قرار دارد. بعلت نزدیکی با گوش میانی عفونتهای گوش میانی میتوانند براحتی ماستوئید را ملتهب کنند و در واقع درجاتی از ماستوئیدیت (Mastoiditis) همراه با هر اپیزود عفونت گوش میانی میتواند ایجاد شود. ماستوئید زائده‌ای از استخوان تمپورال است که در پشت گوش قرار دارد. به‌علت نزدیکی با گوش میانی عفونت‌های گوش میانی می‌ توانند به‌راحتی ماستوئید را ملتهب کنند.

علائم ابتلا به ماستوئیدیت

-آمدن چرک از گوش ناشی از عفونت ماستوئید

-گوش درد گوش یا ناراحتی در بیماران مبتلا به ماستوئید گوش

-تب از علائم بیماران مبتلا به عفونت ماستوئید گوش است ،که ممکن است بالا باشد و یا به طور ناگهانی افزایش یابد.

-سردرد ناشی از عفونت ماستوئید گوش

-افت شنوایی در بیماران مبتلا به عفونت ماستوئید

-گوش قرمزی روی گوش و یا در پشت گوش از دیگر علائم عفونت ماستوئید گوش می باشد.

عوارض ماسئوئیدت

-بی حسی گوش: در واقع  طبیعی است و ممکن است تا 6 ماه یا بیشتر پس از عمل گوش ادامه یابد. علائم درگیر کننده

-فک: در این مفصل فک تماس نزدیک با مجرای گوش دارد. پس در جراحی های وسیع گوش ، عمل جویدن و باز و بسته کردن دهان دچار مشکل می شود. این علائم بعد از چند روز تا دو ماه پس از جراحی از بین می روند.

-کاهش شنوایی : به طور طبیعی کم شدن شنوایی بعد از عمل جراحی تمپانوپلاستی رخ می دهد چون یک پرده مصنوعی در مسیر گوش شما گذاشته می شود و بسته به اینکه جنس پرده مصنوعی چه چیز باشد ، احتمالا شنوایی در طول 6 ماه بعد از جراحی تمپانوپلاستی بهبود پیدا میکند ولی مواردی هم هستند که شنوایی در حد اولیه بر نمی گردد و متاسفانه بطور دایمی شنوایی کمی کاهش پیدا می کند.

-خشکی دهان و اختلال چشایی: غیر معمول نبوده و در بعضی اشخاص ممکن است دیرتر بهبود یابد.

-احساس صدای ( وز وز ) در گوش: در بعضی افراد قبل از عمل جراحی وجود دارد و شاید یک تا دو ماه بعد از جراحی احساس شده و بعداً کاهش پیدا کند. در عمل جراحی که شنوایی بیمار بدتر شده و یا بهبود پیدا نمی کند ، احساس صدای « وز وز » در گوش ممکن است ، به مدت طولانی تری باقی بماند.

تشخیص و درمان ماسئوئیدت

هنگامی که متوجه این بیماری شدید باید فورا به پزشک مراجعه کنید تا درمان های لازم انجام شود.پزشک با دستگاهی به نام اتوسکوپ داخل گوش را معاینه می کند.

در اینجا پزشک با گرفتن رادیوگرافی و CTs که در تشخیص کمک کننده است. در رادیوگرافی ساده از ماستوئید کدروت در حفره دیده میشود و سلولهای هوایی که در حالت عادی به وضوح نمایان هستند ماهیت مات به خود میگیرند. این نما در CT scan با وضوح بیشتری قابل تشخیص است. جهت بررسی عامل ایجاد کننده ماستوئیدیت باید از چرک تازه ای که از کانال گوش خارج میشود نمونه گرفت. ابتدا کانال تمیز شده و سپس از نزدیکی پرده تمپان نمونه گیری انجام شود. اگر پرده گوش سوراخ نشده باشد میتوان تیمپانوسنتز انجام داد. در صورتیکه آبسه پشت گوش مترشح باشد میتوان از ترشحات آن جهت کشت استفاده کر

درمان این بیماری در مواردی با عمل جراحی که پزشک با ایجاد یک حفره کوچک در گوش تا مایع داخل گوش خارج شود. با این عمل میرینگوتومی  می گویند.یک لوله کوچک در گوش قرار می رهند تا این حفره بسته نشود.معمولا این لوله تا 6تا 12 ماه  در گوش خواهد بود.

ماستوئید مزمن با آنتی بیوتیک خوارکی،قطره گوش و شستشوی مرتب توسط پزشک درمان می شود.

رد هر صورت باید بیماری گوش را جدی گرفت چون می تواند باعث درد ،ترشح یا مشکلات شنوایی شود.

برچسب ها : ماسئوئیدت - جراحی ماسئوئیدت - عوارض ماسئوئیدت

ماسئوئیدت | جراحی ماسئوئیدت

- ارائه رسمی آمار کرونا توسط گوگل جهت دیدن آمار رسمی گوگل کلیک کنید https://www.google.com/covid19-map
توصیه های مهم جراح گوش حلق بینی سید رضا عابدین گیلانی :

در هنگام ملاقات در جلسه اول مشاوره با جراح ، شما جزئیات مربوط به هدف خود از جراحی زیبایی گوش و نتایج مورد انتظارتان از این عمل را برای جراح بیان می کنید. جراح بعد از شنیدن انتظارات شما با بررسی شما را به عنوان کاندیدای عمل جراحی گوش ارزیابی میکند و شکل، اندازه و موقعیت گوش هایتان را بررسی کرده تا مشخص کند که چه نوع تغییراتی باید در آن بدهد. به طور قطعی پزشک جراح هر دو گوش شما را معاینه و بررسی خواهد کرد، حتی در صورتی که شما فکر میکنید فقط یکی از گوشهایتان نیاز به ترمیم یا اصلاح نقص دارد. همچنین جراح چند عکس از گوش ها و صورت شما می گیرد تا بر اساس آنها تناسب بین اجزای صورت شما را تعیین کند. بهتر است با مشاوره با جراح عمل جراحی زیبایی گوش صورت بگیرد و بگذارید او در مورد تمام جزییات این عمل تصمیم بگیرید. بحث دقیق در مورد دلایل شما برای عمل اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در این مرحله بسیار مهم است. حتما سوالات خود را بپرسید و به اندازه کافی اطلاعات دریافت کنید تا بتوانید تصمیم کاملا آگاهانه ای در مورد انجام این عمل جراحی بگیرید. جراح بایستی سوابق پزشکی شما را بررسی کند تا مشخص شود این جراحی هیچ ضرری برای شما ندارد. در آخر از شما خواسته می شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، مبنی بر اینکه با مزیت ها و عوارض احتمالی مربوط به این عمل آشنایی دارید. برای مقایسه نتیجه عمل ممکن است عکسی از قبل و بعد عمل از شما گرفته شود. حتما برای انجام این گونه جراحی ها با جراح گوش مشورت کنید .شما می توانید با جراحی ما در مورد عمل زیبایی یا اتوپلاستی مشاوره کنید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ورد به سایت دکتر گیلانی جراح ومتخصص گوش حلق بینی می توانید با تماس و یا مراجعه به مطب ایشان از مزایا و عوارض جراحی گوش اطلاع پیدا کرده و با مشورت با این جراح بهترین عمل را انجام بدهید. برای دریافت مشاوره با جراح دکتر سید رضا عابدین گیلانی با شماره ای درج شده در سایت تماس بگیرید. برای مشاوره با جراح می توانید با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی همراه باشید.
جراحی زیبایی بینی خود را به دست متخصص گوش حلق بینی بسپارید اگر به فکر این هستید که یک عمل بینی انجام دهید، با متخصص زیبایی بینی ملاقات کنید تا آن را مورد این موضوع بحث کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید که چه چیزی در مورد بینی شما باعث ناراحتی میشود و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز مانند یک جراحی بینی کامل وجود ندارد. هرچند متخصص بینی می تواند ویژگی های صورت را افزایش دهد و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی شما را تایید کند. جراح پلاستیک می تواند ویژگی های صورت را تشریح کند و به شما بگوید که چگونه تغییرات ظاهر شما را بهبود می بخشد. متخصص زیبایی بینی، ساختار بینی و سایر ویژگیهای صورت را ارزیابی خواهد کرد. پس از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. دکتر گیلانی جراح گوش حلق بینی,متخصص گوش حلق بینی.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود. عمل زیبایی بینی توسط دکتر گیلانی جراح و متخصص گوش حلق بینی، انواع جراحی ها و تزریق ها برای زیبایی صورت و‌‌‌ پلک و‌گونه و ...با روش‌های معمول یا با اندوسکوپ جراحی های همزمان سینوزیت و پولیپ با اندوسکوپ. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم است، بازگرداندن عملکرد و افزایش زیبایی بینی با حل مشکل آسیب بینی، نقص مادرزادی، مانع تنفسی و یا رینوپلاستی اولیه شکست خورده است. عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی صورت است که از اهمیت زیادی در بین زنان برخوردا اس نکات مهم مراقبت بعد از عمل بینی پس از جراحی را توسط دکتر گیلانی رعایت کنید مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید.در اغلب موارد، پزشک شما بسته بندی موقت بینی را در داخل بینی خود قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شده و مایع اضافی جذب شود در حالی که بافت های شما بهبود می یابند. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: -سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. شب اول بعد از جراحی، زیر سر خود چند بالش اضافه قرار دهید تا سرتان بالا قرار گیرد. -اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را برندارید. -بعضی از بیماران به طور طبیعی تا 2 الی 3 روز خونریزی دارند. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. -حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. -اگر مجبور شدید عطسه کنید سعی کنید وقتی دهنتان باز است این کار را انجام دهید. -آسپرین مصرف نکیند خونریزی را افزایش میدهد. جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال 98 و جدیدترین انواع آن