آلرژی یا رینیت

این آلرژی وقتی به وجود می آید که سیستم  ایمنی بدن حساس شده و به چیزی های که در اطراف وجود دارد که قبلا به آنها مشکلی نداشته واکنش نشان می دهد.

رینیت آلرژی معمولا به صورت حساسیت فصلی ،زکام،تب یونجه شناخته می شود.که به دو شکل می باشد:

رینیت فصلی :در فصل تابستان و بهار و در اواخر پاییز رخ می دهد.که در اثر گل افشانی و گرده ناشی ار چمن ها ،درختان و علف های هرز ایجاد می شود.

رینیت همیشگی:این حساسیت در تمام سال وجود دارد و براثر وجود قارچ ها،گرده گل ها ،درختان و سایر عوامل ایجاد می شود.

علائم این بیماری:

آبریزش بینی

خارش چشم ،دهان،پوست

عطسه،سرفه

گرفتگی بینی

پلک های متورم

دلایل حساسیت یا آلرژی رینیت:این حساسیت فصلی زمانی که شروع می شود سیستم ایمنی بدن ماده بی ضرر یا ماده طبیعی را به طور اشتباه خطرناک در نظر بگیرد برای دفع  از خود پادتن تولید می کند که این پادتن در بدن می ماند و در هنگام قرار گرفتن در معرض این حساسیت مقدار زیادی از مواد شیمیایی سیستم بدن مانند هیستامین آزاد می شود که علائم حساسیت را ایحاد می کند.

بعد از مراجعه به پزشک ،او آزمایشات متعددی برای تشخیص و درمان این بیماری انجام می دهد.پزشک با چند ماده برروی پوست و واکنش بدن به این مواد علت این آلرژی را بررسی کی کند.

آزمایش خون یا (ARST) که میزان پادتن ایمونوگلوبین E برای یک آلرژی مخصوص اندازه گیری می کند.

بعضی از رفتارها و کارها می تواند در کاهش این آلرژی کمک کند:

-در زمان گرده افشانی پنجره ها رابسته و از هواکش استفاده کنید.

-برای جلوگیری از ورود گرده ها به چشم از عینک آفتابی یا طبی استفاده شود.

-از ملافه های ضد حشره و از یک رطوبت گیر هوا برای کنترل قارچ ها استفاده شود.

-نوازش حیوانات باید در محیط بیرون از خانه باشد.

-استفاده از داروهای ضد احتقان یا آنتی هسیتامین با تجویز پزشک

برچسب ها : جراحی بینی - جراحی التهاب رینیت بینی