آلرژی یا رینیت | التهاب مخاط بینی آلرژیک

این آلرژی رینیت وقتی به وجود می آید که سیستم  ایمنی بدن حساس شده باشد و به چیزی های که در اطراف وجود دارد که قبلا به آنها مشکلی نداشته واکنش نشان می دهد.

رینیت آلرژی معمولا به صورت حساسیت فصلی ،زکام،تب یونجه شناخته می شود.که به دو شکل می باشد:

رینیت فصلی :در فصل تابستان و بهار و در اواخر پاییز رخ می دهد.که در اثر گل افشانی و گرده ناشی ار چمن ها ،درختان و علف های هرز ایجاد می شود.

رینیت همیشگی:این حساسیت در تمام سال وجود دارد و براثر وجود قارچ ها،گرده گل ها ،درختان و سایر عوامل ایجاد می شود.

علائم این بیماری  رینیت آلرژی :

آبریزش بینی

خارش چشم ،دهان،پوست

عطسه،سرفه

گرفتگی بینی

پلک های متورم

دلایل حساسیت یا آلرژی رینیت:

این حساسیت فصلی یا آلرژی رینیت زمانی که شروع می شود سیستم ایمنی بدن ماده بی ضرر یا ماده طبیعی را به طور اشتباه خطرناک در نظر بگیرد برای دفع  از خود پادتن تولید می کند که این پادتن در بدن می ماند و در هنگام قرار گرفتن در معرض این حساسیت آلرژی رینیت مقدار زیادی از مواد شیمیایی سیستم بدن مانند هیستامین آزاد می شود که علائم حساسیت را ایجاد می کند.

بیشتر والدین کودکان مبتلا به رینیت آلرژیک گفته اند که فرزندانشان در طول فصل حساسیت بیشتر، دارای خستگی زیاد و تحریک پذیری بالا هستند. از آنجا که کودکان همیشه نمی توانند علائم خود را بطور کلامی بیان کنند، ممکن است با بازی در مدرسه و خانه ناراحتی خود را ابراز کنند. علاوه بر این، برخی از کودکان احساس می کنند داشتن آلرژی ننگی است که آنها را از دیگران جدا می کند. مهم است که تحریک پذیری یا سایر علائم ناشی از مشکل گوش، بینی یا گلو با اختلال کمبود توجه اشتباه نشود. با درمان مناسب، علائم را می توان تحت کنترل نگه داشت و از اختلال در یادگیری و رفتار جلوگیری کرد. علائم رینیت آلرژیک علل دیگری نیز دارد، که معمول ترین آن سرماخوردگی است ، نمونه ای از رینیت عفونی است  بیشتر عفونت ها نسبتاً کوتاه مدت هستند و علائم آن در سه تا هفت روز بهبود می یابد.

تشخیص رینیت آلرژیک

پزشک عمومی شما اغلب می تواند رینیت آلرژیک را از علائم و سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی شما تشخیص دهد.

بعد از مراجعه به پزشک ،او آزمایشات متعددی برای تشخیص و درمان این بیماری انجام می دهد.پزشک با چند ماده برروی پوست و واکنش بدن به این مواد علت این رینیت آلرژی را بررسی کی کند.درمان دارویی رینیت آلرژیک می‌تواند شامل چند داروی خوراکی و داخل بینی مثل آنتی‌هیستامین‌ها، ضداحتقان‌ها، کورتیکواستروییدها و آنتی‌کولینرژیک‌ها باشد.

آزمایش خون یا (ARST) که میزان پادتن ایمونوگلوبین E برای یک آلرژی مخصوص اندازه گیری می کند.

بعضی از رفتارها و کارها می تواند در کاهش این رینیت آلرژی کمک کند:

-در زمان گرده افشانی پنجره ها رابسته و از هواکش استفاده کنید.

-برای جلوگیری از ورود گرده ها به چشم از عینک آفتابی یا طبی استفاده شود.

-از ملافه های ضد حشره و از یک رطوبت گیر هوا برای کنترل قارچ ها استفاده شود.

-نوازش حیوانات باید در محیط بیرون از خانه باشد.

-استفاده از داروهای ضد احتقان یا آنتی هسیتامین با تجویز پزشک

درمان رینیت آلرژیک

درمان آلرژی رینیت شامل استفاده از داروهایی نظیر اسپری‌های استنشاقی بینی (آنتی‌هیستامین استنشاقی و یا کورتون استنشاقی)  به همراه درمان‌های خوراکی از قبیل آنتی‌هیستامین یا در موارد شدیدتر استفاده از داروهای دیگر تحت نظر پزشک توصیه می‌شود.

در صورت عدم‌کنترل علائم رینیت آلرژیک توصیه به انجام تست پوستی آلرژی و در موارد شدید نیاز به تزریق Allergy Shots (واکسن آلرژی) می‌باشد.

برچسب ها : رینیت آلرژیت چیست؟ - التهاب مخاط بینی آلرژیک - بهترین دارو برای رینیت آلرژیت - درمان رینیت آلرژیت

آلرژی یا رینیت | التهاب مخاط بینی آلرژیک

قطعاتی که در فروشگاه مزدا شاپ به فروش می رسد از قسمت های مختلف خودرو مانند : قسمت بدنه ، موتوری ، شاسی ، قسمت های الکترنیکی و برقی و قسمت های کابین خودرو می باشد که همگی از خود شرکت مزدا بوده و دارای ضمانت اصلی و فابریکی است . لوازم یدکی مزدا 323 را با اطمینان خریدداری کرده و روی خودرو خود نصب کنید . لیست این قطعات در صفحه پایین وجود دارد و صورت اطلاعات دقیقتر در مورد قطعات می توانید با ما در سایت تماس بگیرید.

المنت میله ای المنت فشنگی المنت کمربندی ترموکوپل صنایع حرارتی ما , وارد کننده و توزیع کننده انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در ایران می باشد و سابقه درخشان 20ساله آن و تایید مشتریان می تواند بهترین سرمایه ما باشد.

برای تامین امنیت خودرو و اپشن خودرو اپشن خودرو خود با حضور در مرکز تخصصی کار آپشن ایران می توانید از خدمات این مرکز بهره مند شوید. تمام خدمات این مرکز به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی و با ضمانت صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. آپشن خودرو یکی از یا تعدادی از جذاب ترین عملکردهای لوکس هر خودرو میتواند به شمار برود که برای هر ماشین میتواند متفاوت و متعدد گوناگون باشند، اپشن خودرو را میتوانید با کمترین قیمت و ضمانت 18 ماهه و نصب فابریکی و حرفه ای در کار آپشن ایران داشته باشید چرا که ما تنها ترین و تخصصی ترین آپشن خودرو در کشور میباشیم