مینیر گوش | درمان مینیر گوش

مینیر گوش:

یکی دیگر از بیمارهای داخلی گوش که باعث آسیب به گوش و از دست دادن شنوایی می شود مینیر گوش است .این عارضه اختلال در گوش داخلی  و فشار را مینیر گوش می گویند.

مهم ترین علائم این بیماری مینیر گوش عبارتند از:

سرگیجه،وزوز گوش ،از دست دادن شنوایی،احساس پری و فشار،تهوع و استفراغ

این بیماری مینیر گوش  یک طرف گوش را مبتلا می کند.همچنین علت این بیماری نامعلوم است.

عواملی که باعث بیماری مینیر گوش می شود عبارتند از:

این عوامل چون استرس ،غذاهای  شور و چرب،فشار روحی،آلرژی و عفونت های تنفسی  از دلایل این بیماری مینیر گوش است.

علت بیماری مینیر گوش :

در واقع علت اصلی مینیر گوش  ناشناخته است ولی در زمینه اختلال ژنتیکی عوامل متعددی موجب بروز یا تشدید آن میشود.

راههای بروز یا تشدید بیماری مینیر گوش:

1- آلرژی

2 – اختلالات متابولیکی ( دیابت)

3- اختلالات عروقی مانند میگرن

4- عفونتهای ویروسی

5- سفلیس گوش

در واقع حملات سرگیجه( مینیر گوش ) به طور عادی 20 دقیقه تا 2 ساعت و در بعضی بیماران بیشتر طول می کشد. که در این مدت بیمار قادر به انجام فعالیت های روزمره زندگی نمی باشد. بیمار بعداز حملات مینیرگوش چندین ساعت خواب آلوده میباشد و احساس عدم تعادل نیز دارد که چندین روز طول میکشد. این علائم جزئی و خفیف میباشد و یا با بروز حملات سرگیجه شدید، پی در پی و ناگهانی باعث ناتوانی در فرد شود.

روش تشخیص این بیماری مینیر گوش

در اینجا بیمار از مینیرگوش رنج می برد که از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد و بعد حالت تهوع و استفراغ به او دست می دهد.که دراین صورت باید هر چه زودتر به پزشک متخصص گوش حلق بینی مراجعه کند.

درمان این بیماری مینیر گوش به این صورت است:

رژیم غذایی

درمان دارویی

درمان (Chemical labyrinthotomy) یا لابیرنتکتومی شیمیایی یک روش مناسب برای کنترل حملات بیماری مینیر گوش می باشد. به این ترتیب که داروئی مانند جنتامایسین و یا داروهای دیگر در گوش میانی تزریق می شود. جنتامایسین یک آنتی بیوتیک است که باعث کاهش عملکرد تعادل در گوش تحت درمان و در نتیجه کنترل مینیر گوش با حفظ شنوائی در سه چهارم موارد می شود.

تست های تشخیص عملکرد شنوائی و تعادل انجام می شود. آزمایش های سنجش شنوائی معمولاً بیان گر کاهش شنوائی حسی در گوش مبتلا می باشد. توان تمایز گفتار (توانایی بیمار برای تشخیص بین لغات مشابه مثل میز و تیز) اغلب در گوش مبتلا کاهش می یابد.  در آخر عمل جراحی برای کاهش فشار گوش داخلی انجام می شود.

البته به ندرت این مسله به وجود می آید که حتی عمل جراحی جواب ندهد و برای این کار مجبور به قطع کردن عصب تعادلی گوش داخلی منجر می شود.

برچسب ها : مینیر گوش - همه چیز در مورد مینیر گوش - مینیر گوش چیست؟ - درمان مینیر گوش

مینیر گوش | درمان مینیر گوش