زخم در گلو | علل زخم در گلو

اما در مورد این بیماری  زخم درگلو  که بیشتر به قسمت هایی که دچار عارضه و زخم های باز در گلو شده اند گفته می شود. اغلب گلودردها ناشی از عفونت‌ها یا عوامل محیطی مانند: هوای خشک یا آلودگی‌های زیست‌محیطی هستند. اگرچه زخم درگلو می‌تواند ناراحت‌کننده باشد؛ اما اکثرا به طور خودبه‌خود رفع می‌شود.

این زخم درگلو بیشتر در نزدیکی تارهای صورتی ایجاد شوند می توانند بر روی صدا نیز تاثیر بگذارد. این نوع زخم ها معمولا زمانی که به بیماری مبتلا شده اید ایجاد می شوند. زمانی که غشای مخاطی دچار آسیب شده و درمان نشود نیز ممکن است دچار زخم در گلو شوید.

زخم در گلو باعث تورم و قرمزی در دهان می شود. که در هنگام صحبت کردن وبلعیدن غذا بیمار را دچار مشکل می کند.

*علانم ایجاد زخم در گلو:

-زخم داخل دهان یا روی زبان

-مشکل بلعیدن غذا

-لکه سفید و قرمز

-تب و احساس درد در گلو

-وجود توده در گردن

- بوی بد دهان ،مشکل در زمان جابجایی فک،سوزش سر،

-درد در قفسه سینه

-سرطان اوروفارنکس. این نوع سرطان، سرطانی است که در بخشی از گلو که درست در پشت دهان واقع شده، ایجاد می شود.

-هرپانژین، یک بیماری ویروسی در کودکان است که باعث ایجاد زخم در دهان و عقب گلو می شود.

-سندرم بهجت، بیماری است که موجب التهاب در پوست، پوشش دهان و سایر قسمت های بدن می شود.

این نوع زخم در گلو معمولا زمانی که به این گونه بیمارها مبتلا می شوید، ایجاد می شوند.

زمانی که غشای مخاطی دچار آسیب شده و درمان نشود نیز ممکن است شاهد چنین زخمی باشید.

زخم در گلو می تواند باعث ایجاد قرمزی و تورم در انتهای دهان شود.گاهی حتی زخم در گلو

موجب می شوند که بلعیدن و صحبت کردن نیز دشوار شود.

بعداز مشاهده این علائم باید به پزشک مراجعه کرد .دکتر با درمان های دارویی مانند:

-آنتی بیوتیک یا ضد قارچ برای درمان عفونت مخمر

-درمان ضد درد مانند استامینون برای گلو درد ناشی از زخم

-داروهای شستشو دهنده گلو برای تسکین درد و زخم

جلوگیری از زخم در گلو

شاید در بعضی از موارد برای جلوگیری ایجاد زخم در گلو، مانند درمان سرطان راهی وجود داشته باشد. اما برخی از علل ایجاد این نوع زخم ها قابل پیشگیری هستند.

برای پیشگیری زخم در گلو موارد زیر را رعایت  کنید:

اقدامات ابتلا به عفونت را در بدن کاهش دهید: با شستن دست ها به صورت مرتب در طول روز، مخصوصا قبل از غذا خوردن و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، مراقب سلامتی خوب باشید. همچنین دور بودن از افرادی که به نظر بیمار می رسند نیز برای پیشگیری مناسب است. انجام واکسیناسیون به صورت دوره ای احتمال عفونت را کم می کند.

سعی کنید ورزش را انجام دهید و غذاهای سالم بخورید: برای جلوگیری از ریفلاکس اسید معده، سعی کنید وزن خود را در شرایط مناسب نگه دارید. داشتن وزن اضافی می تواند روی معده شما فشار آورده و اسید را به داخل مری وارد کند. خوردن چند وعده غذایی کوچک به جای سه عدد بزرگ یکی از راه های کاهش خطر ابتلا به ریفلاکس است. اجتناب از مصرف غذاهایی که باعث ریفلاکس اسید می شوند مانند غذاهای تند، اسیدی، چرب و غذاهای سرخ شده نیز راه موثر دیگری است. قرار دادن سر، بالاتر از معده در زمان خواب نیز از ریفلاکس جلوگیری می کند.

در صورتی که لازم باشد داروهای خود را کنترل کنید: اگر داروهایی که مصرف می کنید می توانند باعث ایجاد زخم در گلو شوند، از پزشک بخواهید داروهایتان را عوض کند.بیشتر اوقات تغییر دوز دارو نیز به اندازه کافی برای درمان زخم درگلو مفید است.

از کشیدن سیگار خودداری کنید: مصرف سیگار خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و می تواند به ایجاد زخم های گلو کمک کند. سیگار کشیدن باعث تحریک گلو و ضعیف شدن دریچه ای که اسید را از معده به مری باز می گرداند شود.

در واقع بهبود بیماری بستگی به نحوه درمان دارد.البته باید این را نیز متذکر شد که برای درمان گلو و زخم درگلو درمان های گیاهی نیز هست که این نوع درمان ها باید تحت نظر پزشک باشد تا با درمان خودسرانه باعث تشدید بیماری نشویم.

برچسب ها : زخم در گلو - علل زخم در گلو - نشانه های زخم در گلو - درمان زخم در گلو - همه چیز در موردزخم در گلو

زخم در گلو | علل زخم در گلو