علت جوش روی بینی

یکی از قسمت های صورت که مستعد جوش روی صورت، بینی است.علت آن وجود روزنه های پوستی بزرگتر از سایر مناطق است که انسداد آنها هم راحتتر است.این مشکل سبب بروز جوش‌ روی بینی و دانه‌های قرمزی می‌شود که شبیه به کیست هستند.

در اکثر مواقع انواع جوش روی بینی علت یکسانی نداشته و قبل از اقدام برای درمان آن باید علت بروز عارضه را کشف کنید: آکنه ولگاریس یا آکنه روزاسه؟

این دو بیماری ،آکنه روزاسه و ولگاریس هر دو در ناحیه بینی ایجاد می شوند و علائم بسیار مشابه هم دارند که همین امر باعث سختی کار می شود اما بسیار متفاوت از هم هستند.

بیشتر اوقات آکنه ولگاریس در ارتباط با کورک ها، جوش های سر سیاه، کیست ها و دیگر انواع آکنه مرتبط است

اما در مورد آکنه روزاسه نوعی از روزاسه ( از بیماریهای پوستی مزمن و التهابی است که اغلب روی پوست صورت تاثیر می گذارد) است.

*علت بروز آکنه ولگاریس

علت بروز جوش روی بینی یا همان آکنه ولگاریس در اثر بسته شدن روزنه های پوستی ایجاد می شود. این روزنه ها در حالت عادی به غدد سباسه متصل هستند که با ترشح سبوم باعث حفظ سلامت و رطوبت پوست می شوند. ولی در بعضی مواقع این غدد سبوم زیادی تولید می کنند.

توجه :محل بروز آکنه بر روی بینی نشان دهنده عارضه های سلامتی می باشد. مثلا آکنه بر روی نوک بینی می تواند نشان دهنده مشکلات گوارشی باشد. و یا در کنار بینی نشان دهنده نوسانات هورمونی است. البته آکنه در داخل بینی که به ندرت ایجاد می شود به دلیل چیدن موهای داخل بینی و یا دمیدن شدید هوا به درون آن ایجاد می شود.

*این آکنه روزاسه نوعی از روزاسه است.

بیماری روزاسه در اثر بزرگ شدن عروق خونی که می‌توانند از روی پوست دیده شوند ایجاد می‌شود. در واقع این التهاب باعث قرمز شدن پوست خواهد شد که بدون درمان از بین نخواهد رفت.

این عارضه باعث ایجاد جوش روی بینی می شود ولی با آکنه های عادی متفاوت است. در واقع آکنه روزاسه برای نوعی روزاسه به نام روزاسه نوع 2 یا روزاسه پاپولوپاسچولار است.

بینی

قسمت بینی با قلب در ارتباط است. همه دکترها فشار خون بیمار را از بینی پیش بینی می کنند. پس جوش های روی بینی نشاندهنده مشکلات قلبی است.

علت:

سوءهاضمه و برنامه غذایی نامناسب.

مصرف بیش از حد گوشت، نمک و غذاهای تند.

استفاده از لوازم آرایشی که منافذ پوست را می بندند و باعث جوش روی بینی می شود.

استرس

تغییرات هورمونی

تحریک کردن پوست

رطوبت زیاد یکی دیگر از دلایل جوش روی بینی می باشد

شستن زیاد صورت و ......

درمان برای برطرف کردن آکنه

-غذاهای پر ادویه کمتری بخورید (ادویه، سیر و غیره).

-گوشت کمی بخورید.

-غذای گرم بخورید (نه خیلی سرد و یا داغ).

-بیشتر در هوای تازه باشید.

-ورزش کردن روزمره (مانند رفتن به پیاده روی).

-ناحیه اطراف بینی خود را ماساژ دهید.

-دقت کنید که ویتامین B کافی مصرف کنید از بروز جوش روی بینی جلوگیری کنید

-سبزیجات و میوه ها، ماهی، غلات مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تمرینات صبحگاهی را انجام دهید و یا حداقل یک ساعت در روز ورزش کنید.

برچسب ها : علت جوش روی بینی - درمان علت جوش روی بینی - روش درمان علت جوش روی بینی

علت جوش روی بینی