هرپانژین دهان | علائم هرپانژین دهان

یک نوع از بیمارهای عفونی ،هرپانژین دهان است.این بیماری از التهاب ویروسی دهان و گلو به وجود می آید.بیماری هرپانژین  دهان در کودکان 10تا 1ساله را درگیر میکند.تاول دهان، نوعی بیماری دردناک دهان است که توسط ویروس‌های کوکساکی ایجاد می‌شود. این بیماری هرپانژین دهان بیشتر در تابستان و اکثرا در کودکان و گاه در نوجوانان پدیدار میشود. این بیماری امکان دارد که  با آفت، گلودرد استرپتوککی یا هرپس (تب خال) اشتباه گرفته شود.

علائم این بیماری هرپانژین دهان عبارتند:

-تب

-احساس کسالت

-گاهی استفراغ و دردشکمی

-گلو درد ناگهانی ،همرا با قرمزی ،التهاب و درد در هنگام بلع

-تاول های کوچک در ناحیه دیگر و تبدیل شدن به زخم های کوچک

عفونت ناشی از این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.دوره این بیماری هرپانژین دهان از زمان ورود ویروس به دهان تا پایان آن 2تا 7 روز طول می کشد.

عوارض هرپانژین دهان

یکی از عوارض این بیماری هرپانژین دهان  تشنج در اثر تب می باشد.

برای درمان این بیمار باید ازآب ،یخ،یا محلول ژلاتین خشک استفاده کنند و از نوشیدن موادترش که باعث آزار قسمت های ملتهب می شود خود داری کرد.

باید در هنگام این بیماری هرپانژین دهان از دست دادن و بوسیدن و خوردن غذا در یک ظرف خود داری کرد.

درمان هرپانژین دهان از طریق تغذیه و فعالیت:

-در زمان دوره درمان  بیماری  هرپانژین دهان تا وقتی‌ که‌ تب‌ و گلودرد برطرف‌ نشده‌ باشد، باید در رختخواب‌ استراحت‌ کرده تا بهبودی حاصل شود.

-برای درمان بیماری رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود. فقط کودک‌ خود را تشویق‌ کنید تا مایعات‌ بیشتری بنوشد، مثل‌ آب‌، یخ‌های‌ با طعم‌ میوه‌، قطعات‌ کوچک‌ یخ‌، یا محلول‌ ژلاتین خشک‌.

- از نوشیدن‌ آب‌ میوه‌ ترش‌ که‌ باعث‌ آزردگی‌ بافت‌های‌ ملتهب‌ می‌شود خوداری‌ کنید.با دیدن علائم این بیماری باید فورا به پزشک مراجعه مرد تا با درمان مناسب از پیشرفت آن جلوگیری شود.

برچسب ها : هرپانژین دهان - علائم هرپانژین دهان - علل هرپانژین دهان - درمان هرپانژین دهان - همه چیز در موردهرپانژین دهان

هرپانژین دهان | علائم هرپانژین دهان

قطعاتی که در فروشگاه مزدا شاپ به فروش می رسد از قسمت های مختلف خودرو مانند : قسمت بدنه ، موتوری ، شاسی ، قسمت های الکترنیکی و برقی و قسمت های کابین خودرو می باشد که همگی از خود شرکت مزدا بوده و دارای ضمانت اصلی و فابریکی است . لوازم یدکی مزدا 323 را با اطمینان خریدداری کرده و روی خودرو خود نصب کنید . لیست این قطعات در صفحه پایین وجود دارد و صورت اطلاعات دقیقتر در مورد قطعات می توانید با ما در سایت تماس بگیرید.

المنت میله ای المنت فشنگی المنت کمربندی ترموکوپل صنایع حرارتی ما , وارد کننده و توزیع کننده انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در ایران می باشد و سابقه درخشان 20ساله آن و تایید مشتریان می تواند بهترین سرمایه ما باشد.

برای تامین امنیت خودرو و اپشن خودرو اپشن خودرو خود با حضور در مرکز تخصصی کار آپشن ایران می توانید از خدمات این مرکز بهره مند شوید. تمام خدمات این مرکز به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی و با ضمانت صورت می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. آپشن خودرو یکی از یا تعدادی از جذاب ترین عملکردهای لوکس هر خودرو میتواند به شمار برود که برای هر ماشین میتواند متفاوت و متعدد گوناگون باشند، اپشن خودرو را میتوانید با کمترین قیمت و ضمانت 18 ماهه و نصب فابریکی و حرفه ای در کار آپشن ایران داشته باشید چرا که ما تنها ترین و تخصصی ترین آپشن خودرو در کشور میباشیم